نسخه چاپی

مواضع متفاوت آمریكا در قبال سوریه

با نزدیك شدن گفت‌وگوهای بین‌المللی سوریه در سازمان ملل طی روزهای آتی، نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریكا مواضع متفاوتی را در قبال سوریه و نحوه مبارزه با دولت اسلامی (داعش) اتخاذ كرده‌اند.

گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی «المانیتور» ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۲ آذر) در مقاله‌ای به رویکرد نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا در قبال بحران سوریه پرداخت و نوشت: «با نزدیک شدن گفت‌وگوهای بین‌المللی سوریه در سازمان ملل طی روزهای آتی، نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا مواضع متفاوتی را در قبال سوریه و نحوه مبارزه با دولت اسلامی (داعش) اتخاذ کرده‌اند. دونالد ترامپ، نامزد برجسته جمهوریخواه بر مقابله با ورود شبه‌نظامیان داعش در قبال مهاجران سوری تأکید کرده است. ترامپ تسریع مبارزه با داعش از طریق به‌کارگیری نیروی زمینی سایر کشورها به سرکردگی آمریکا را خواستار شده است. بن کارسون، دیگر نامزد ریاست‌جمهوری نیز خواستار توقف پذیرش پناه‌جویان سوری به آمریکا شده و بر حمایت از شورشیان مخالف اسد برای پایان بحران سوریه و ایجاد منطقه حائل در مرز سوریه و ترکیه تأکید کرده است.»
در ادامه مقاله آمده است: «مارکو روبیو، نامزد جمهوریخواه از جمله جنگ‌طلبان است که از ایجاد منطقه پرواز ممنوع و توقف ورود مهاجران سوری به آمریکا حمایت می‌کند و می‌گوید در صورت پیروزی، نیروی زمینی به سوریه اعزام خواهد کرد. «تد کروز» و «رند پاول» مخالف توسل اوباما به زور علیه اسد بوده‌اند. تد کروز معتقد است، باید حملات هوایی آمریکا علیه داعش و مسلح‌سازی کردها افزایش یابد و در مقابل مسلح‌سازی شورشیان عرب سوریه متوقف شود. کروز تصویب قانون توقف پذیرش مهاجران مسلمان سوری را خواستار شده و بر پذیرش پناه‌جویان مسیحی از خاورمیانه [غرب آسیا و شمال آفریقا] تأکید کرده است.»
در پایان مقاله آمده است: «جب بوش طرحی دقیق‌تر درباره نحوه ایجاد ثبات در سوریه ارائه کرده و خواستار ایجاد مناطق امن چندگانه و یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه به منظور حفاظت از سوری‌ها نه‌تنها در برابر داعش، بلکه در برابر اسد شده است. وی بر حمایت و آموزش شورشیان میانه‌روی سوریه ضدداعش تأکید می‌کند. هیلاری کلینتون، نامزد مهم دموکرات‌ها نیز به‌کارگیری ترکیبی از دیپلماسی بین‌المللی به رهبری آمریکا، به همراه حملات هوایی و نیروهای ویژه حمایت از شورشیان محلی و کردها و نیز ایجاد منطقه پرواز ممنوع را به منظور دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک در سوریه پیشنهاد کرده است. «برنی سندرز» دیگر نامزد دموکرات نیز عموماً از راهبرد اوباما در رهبری ائتلافی بین‌المللی علیه داعش و تلاش برای دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک در سوریه حمایت می‌کند.»

۱۳۹۴/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...