نسخه چاپی

اقدامات لازم در هنگام حمله قلبی

استرس و فعالیت شدید، و خیلی عوامل خطر دیگر با ابتلا به سكته ناگهانی قلبی در ارتباط هستند. در واقع یك حمله قلبی در هر زمانی ممكن است رخ دهد، حین فعالیت‌های روزمره، هنگام خرید، هنگام استراحت و یا حتی بعد از بیدار شدن از خواب.

به گزارش نما به نقل از healthgrades، در مورد این که هنگام حمله قلبی اطرافیان بیمار چه باید بکنند شاید اطلاعات زیادی در دسترس نباشد.

حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که قلب اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند. فقدان اکسیژن باعث از بین رفتن فعالیت عضله قلب می‌شود. شایع‌ترین علامت حمله قلبی درد قفسه سینه است اما این تنها نیمی از داستان است. گاهی اوقات افراد علائم دیگری بدون این درد دارند: احساس تهوع، کم رنگ دیدن، عرق سرد، احساس هراس، درد در پشت، شانه‌ها، بازوها، گردن یا فک، سرگیجه، ضعف.

اولین اقدام در برخورد بیمار مبتلا به حمله قلبی تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی است. تا رسیدن اورژانس شاید توصیه چنین مراکزی این باشد که اطرافیان به بیمار آسپرین برای جلوگیری از لخته خون بدهند. بیمار باید در حالت نشسته یا دراز کشیده منتظر رسیدن اورژانس باشد بدون این که لباس تنگ داشته باشد.

حفظ آرامش بسیار مهم است. اضطراب نیاز قلب به اکسیژن را بیشتر می‌کند و علائم وخیم‌تر می‌شوند. نیتروگلیسیرین کمک می‌کند تا درد قفسه سینه کاهش یابد.

در صورت امکان، احیای قلبی ریوی توسط اطرافیان مهم است.
مطالب مرتبط

۱۳۹۴/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...