نسخه چاپی

گران شدن قیمت لبنیات منتفی شد

مدیرعامل اتحادیه فرآورده های لبنی كشور گفت: با توجه به ابلاغیه چند روز پیش سازمان حمایت مبنی بر افزایش 6 درصدی قیمت ها از اول دی ماه اما این موضوع به سبب عدم تقاضا در بازار شدنی نیست.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرعامل اتحادیه فرآورده های لبنی کشور گفت: با توجه به ابلاغیه چند روز پیش سازمان حمایت مبنی بر افزایش 6 درصدی قیمت ها از اول دی ماه اما این موضوع به سبب عدم تقاضا در بازار شدنی نیست.

محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه فراورده های لبنی کشور در خصوص اجرایی نشدن افزایش قیمت لبنیات از اول دی ماه اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه چند روز پیش سازمان حمایت مبنی بر افزایش 6 درصدی قیمت 3 فراورده لبنی پرمحصول از اول دی ماه باید گفت که این موضوع به سبب عدم تقاضا از سوی مصرف کنندگان شدنی نیست.

وی افزود: در واقع با توجه به افزایش عرضه در برابر تقاضا و انبار شدن محصولات لبنی در کارخانه ها و محدودیت قدرت اقتصادی مردم گران شدن لبنیات نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه به مشکلات روزافزون آن ها می افزاید.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: درآمد خانوارها محدود است و از طرفی افزایش 6 درصدی قیمت ها معادل 500 تومان است که این موضوع می تواند بیش از پیش بار مالی مشکلات خانوارها را افزایش دهد و به همین خاطر دولت بایستی راهکارهای دیگری را به کار گیرد که شاهد عرصه مستقیم محصولات به فروشگاه ها و حذف واسطه ها باشیم زیرا این امر کمک شایانی به حل این مشکلات دارد.

مدیرعامل اتحادیه فراورده های لبنی کشور گفت: بنابراین افزایش قیمت ها تنها با حمایت های ابتدایی از این صنعت اجرایی می شود و نباید فراموش کرد که گران شدن محصولات آخرین گزینه کمک به حل مشکلات تولید است.

اسماعیلی یادآور شد: با توجه به تولید بالای شیر خام در کشور و افزایش 100 تومانی آن در هر کیلو صنایع بایستی 120 میلیون تومان بیشتر در ماه به دامداران پرداخت کنند که این امر با توجه به عدم کشش بازار شدنی نیست و از طرفی هم کارخانه ها تمایلی به این موضوع ندارند.

۱۳۹۴/۱۰/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...