نسخه چاپی

امضای دو سند همكاری بین ایران و روسیه

دو سند همكاری در دیدار معاون اول نخست وزیر فدراسیون روسیه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات كشورمان امضاء شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ این اسناد شامل برنامه اجرایی میان سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی فدراسیون روسیه و موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه می شود.


وزیر ارتباطات عصر امروز پس از امضای اسناد همکاری در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، منطقه ای، بین المللی، علمی، فرهنگی و به ویژه اقتصادی مذاکرات خوبی در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی با روسیه انجام شده است.


محمود واعظی با اشاره به سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران افزود: این سفر و مذاکرات صورت گرفته فصل جدیدی در روابط دو کشور خواهد گشود.


وی با اشاره به حضور هیات عالیرتبه روس در ایران، از بحث در خصوص روابط بانکی و خط اعتباری دولتی و بانکی خبر داد و گفت: ارزیابی سفرهای گذشته و همچنین همکاری در بخش صنایع و صادرات محصولات کشاورزی در این چند روز مذاکره شد و با توجه به وجود پتانسیل بالا در هر دو کشور می توان امیدوار بود، حجم روابط دوجانبه چند برابر شود.


وزیر ارتباطات با اشاره به امضای دو سند بسیار مهم اقتصادی نیز گفت: موافقتنامه حمایت و تشویق از سرمایه‌گذاری مشترک بین دولت ایران و فدراسیون روسیه، سندی کلیدی برای دو کشور است و در قالب آن سرمایه گذاران می توانند در دو کشور سرمایه گذاری کرده و از طرف دولت ها حمایت شوند.


واعظی سند بعدی را هموارکننده صادرات محصولات کشاورزی به فدراسیون روسیه و بالعکس دانست و افزود: امیدوارم بزودی زمینه افزایش سطح همکاری در این زمینه فراهم شود و بعد از این سفر، شاهد گسترش آن باشیم.


معاون اول نخست وزیر فدراسیون روسیه نیز حضور هیات های عالی رتبه روس در ایران را نشان دهنده اهمیت ایران در روابط خارجی روسیه دانست و گفت: هم رئیس جمهور و هم نخست وزیر روسیه بر روی توسعه روابط اقتصادی با ایران نظارت دقیق دارند.


شووالف با اشاره به بحث و تبادل نظر در زمینه پروژه های مختلف، افزود: در حال حاضر تبادل کالا بین ایران و روسیه در سطح پایینی قرار دارد و انتظار ما از توسعه روابط گسترش این مورد است.


وی با اشاره به موافقت رؤسای جمهور دو کشور در مورد پروژه خط آهن و احداث نیروگاه حرارتی اظهار داشت: در چارچوب کار کمیسیون مشترک اقتصادی بیش از 40 پروژه در دست بررسی است که امیدواریم زمینه تحقق آنها فراهم شود.


معاون نخست وزیر روسیه از اولویت ایجاد شرایط تجارت آزاد به ویژه در بخش محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: در این زمینه امروز یک یادداشت تفاهم امضاء شد و امیدواریم در آینده نزدیک بازار دو کشور برای صادرات کالاهای متقابل بازتر شود.


شووالف با ابراز امیدواری نسبت به انجام طرح‌های آینده از دکتر واعظی به واسطه فعال کردن کمیسیون مشترک قدردانی کرد و گفت: امیدواریم سطح فعلی روابط رؤسای دو کشور در بین نمایندگان بخش خصوصی نیز تسری یابد و به توسعه اقتصاد دو کشور منجر شود.


وی در پایان گفت: علاقمندیم نه تنها همکاری در سطح دو کشور توسعه یابد بلکه به توسعه همکاری در کشورهای ثالث نیز بینجامد.

۱۳۹۴/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...