نسخه چاپی

تذكر ظریف به سفارتخانه‌های ایران در خارج از كشور

وزیر خارجه ایران گفت: به نمایندگی‌های خود در خارج از كشور تذكر دادیم كه هرگونه رفتار كمتر از شأن ایرانیان خارج از كشور مستوجب برخورد است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز (دوشنبه) در مراسم آغاز صدور گذرنامه الکترونیکی در محل وزارت امور خارجه و افتتاح فاز اول صدور روادید الکترونیک در فرودگاه امام خمینی(ره) که با حضور معاونان وزارت کشور، اطلاعات و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد، با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع) گفت: پیامبر اکرم به عنوان الگو و نمونه برای ما و پیامبر رحمت، مودت، انسانیت و منادی وحدت جهانی و به ویژه وحدت بین مسلمانان است.

وزیر خارجه همچنین هفته وحدت را گرامی داشت.

وی در این مراسم با تأکید بر ضرورت احترام و تکریم هر ایرانی در هر کجا گفت: ایرانیان در خارج به عنوان بزرگترین سرمایه ما هستند، ما قدرت و توانمندی خود را مدیون این مردم هستیم و همانطور که امام فرمودند آنها ولی نعمت ما هستند و ما موظفیم در دولت به آنها خدمت کرده و احترام بگذاریم و دفاع از حقوق و حفظ حرمت آنها را به عنوان مهمترین وظیفه خود قرار دهیم، زیرا مهمترین عامل تقویت اقتدار ملی ما هستند که این امر همواره مورد توجه مقام معظم رهبری و رئیس‌ جمهور بوده است.

ظریف با بیان اینکه وزارت خارجه به عنوان مسئول پیگیری امور ایرانیان چه در خصوص ارائه خدمات کنسولی و چه حفظ حرمت آنها وظیفه خود دانسته که فعالانه عمل کند، یادآور شد: ما موظفیم که احترام به هر ایرانی و هر مراجعه‌کننده را به عنوان مهمترین وظیفه ذاتی خود در نمایندگی‌های خارج از کشور انجام دهیم و در این راستا به نمایندگی‌های خود مجدداً تذکر داده‌ایم که هر گونه رفتار کمتر از شأن ایرانی مستوجب برخورد است و ملاک ارزیابی همکاران، میزان اهتمام آنها به درخواست‌های ایرانیان است.

وزیر خارجه کشورمان با ذکر این نکته که ارائه گذرنامه الکترونیک در نمایندگی‌ها امر مهمی است که مدتی به تأخیر افتاد، افزود: دوگانگی بین گذرنامه‌های صادر شده از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) و وزارت خارجه با این طرح و به همت همه دوستان مرتفع می‌شود و با شروع در ستاد کانادا و سپس در نمایندگی‌های منتخب و بعد همه نمایندگی‌ها، این وظیفه در خدمت‌رسانی به مردم خوب ما در خارج از کشور از هفته آینده به صورت جدی پیگیری می‌شود که یک دستاورد و خدمت از سوی دولت به هموطنان عزیزمان است.

ظریف این موضوع را در راستای تقویت عناصر مختلف و اتکاء به توان ملی در راستای اقتصاد مقاومتی و جذب گردشگر برشمرد و افزود: مجموعه دستگاه‌های کشور به این موضوع اهتمام دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: خوشحالم که مرحله اول صدور گذرنامه اجرا می‌شود و در آینده‌ای نزدیک در همه نمایندگی‌ها دنبال خواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان مجموعه این اقدامات را باعث آن خواند که کشور وارد توانمندی‌های جدی شده و در عرصه تبادلات بین‌المللی جدی‌تر وارد شود.

ظریف با اشاره به تلاش‌هایی که برخی معاندان برای خدشه وارد کردن به توفیقات جمهوری اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها کمترین تأثیر را در پیشرفت کشور نخواهد داشت و ما خوشبینیم که این تلاش‌ها را با همکاری و برنامه‌ریزی خنثی کنیم که در این راستا گام‌های خوبی برداشته‌ایم.

۱۳۹۴/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...