نسخه چاپی

سی‌ان‌ان: ناتوانی اوباما در مقابله با داعش

سی‌ان‌ان از ناتوانی باراك اوباما و نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریكا در ارائه راه‌حلی مناسب برای مقابله با داعش خبر داد.

به گزارش نما،وب‌سایت "سی‌ان‌ان" با انتشار گزارشی به بررسی اهمیتِ یافتنِ یک استراتژی مطمئن برای مقابله با گروه تروریستی داعش و ناتوانی مقامات آمریکایی برای انجام این امر پرداخت.


در این گزارش آمده است: با اینکه نیروهای عراقی در آستانه بازپس گیری شهر "رمادی" از دست گروه تروریستی داعش هستند، "ابوبکر البغدادی،" سرکرده این گروه با انتشار پیام صوتی جدیدی تروریست‌ها را به هوشیاری و داشتن آمادگی برای جنگ، تشویق کرد.


نه تنها دولت "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا هنوز طرح منسجمی را برای مقابله با این گروه تروریستی تصویب نکرده بلکه نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز پیشنهاد قابل‌توجهی در این خصوص ارائه نداده‌اند. در این میان، پیشنهادات "دونالد ترامپ،" نامزد ریاست جمهوری آمریکا نیز کارآمد نیست و بیشتر به نفع داعش است!


دولت اوباما به دو دلیل نیازمند تعیین یک استراتژی قابل اجرا برای جنگ با داعش است. دلیل اول این است که داعش بر خلاف دیگر گروه‌های تروریستی مناطقی را به اشغال خود درآورده است. تروریست‌های داعش بر مردم، مساجد و مدارس احاطه دارند و پس از مدتی با جذب افراد آنها را تحت فرمان می‌گیرند. اگر آمریکا فوراً استراتژی خود را مشخص نکند، در آینده باید به جای یک گروه، با یک دولت تروریستی گسترده بجنگد.


دلیل دوم این است که دولت آمریکا اعزام نیروی زمینی به مناطق تحت اشغال داعش برای مقابله با این گروه را ممنوع کرده است. پس آمریکا باید دنبال راه حل جایگزینی باشد که هم داعش را نابود کند و هم به نیروهای زمینی این کشور متکی نباشد.


رئیس جمهور آینده آمریکا باید راه حلی عملی برای شکست داعش پیشنهاد دهد. یک استراتژی محکم که هم موجب شکست این گروه در مناطق تحت اشغالش شود و هم از جذب افرادی که در سراسر جهان قصد پیوستن به این گروه دارند، جلوگیری کند. این در حالیست که اوباما و نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا تا کنون موفق به ارائه چنین طرحی نشده‌اند.

۱۳۹۴/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...