نسخه چاپی

كشف 63 قطعه شیء عتیقه و 99 سكه تقلبی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش نما - پلیس نوشت ،فرمانده انتظامی استان از کشف 63 قطعه شیء عتیقه مربوط به قرن هشتم و نهم هجری و 99 سکه تقلبی در شهرستان "اردل"، خبر داد.

سردار"نورعلي ياري" گفت: در پي دريافت گزارش مردمي در خصوص قاچاق اشياء عتيقه در محور "اردل- خوزستان"، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان "اردل" قرار گرفت.

وي گفت: در اجراي اين طرح، ماموران پس از انجام هماهنگي با مقام قضائي طي عمليات ايست و بازرسي در اين محور يک دستگاه سواري پژو 405 حامل اشياء عتيقه را متوقف كردند.

ياري افزود: طي بازرسي از اين خودرو، 63 قطعه شيء عتيقه و 99 سكه تقلبي کشف و در اين ارتباط دو متهم نيز دستگير شد.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري تصريح كرد: با تحويل اشياء مذكور به اداره كل ميراث فرهنگي استان، کارشناسان اين اداره، اشياء مورد نظر را داراي ارزش تاريخي و متعلق به قرن هشتم و نهم هجري اعلام كردند.

ياري خاطرنشان کرد: اين اموال، آثار باستاني و ميراث ملي ايران است و پليس نخواهد گذاشت در اختيار قاچاقچيان و افراد سودجو قرار گيرد از اين رو از تمام مردم درخواست مي شود هرگونه اطلاع خود از فعاليت قاچاقچيان ميراث فرهنگي را براي اقدام سريع و ضربتي پليس از طريق ارسال پيامك يا تماس تلفني به فوريت هاي پليسي 110 گزارش كنند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...