نسخه چاپی

ابراز علاقه زنگنه به همكاری با دانماركی‌ها

وزیر نفت دورنمای همكاری با شركتهای دانماركی را مثبت ارزیابی كرد و گفت: ایران به حضور این كشور در توسعه لایه نفتی پارس جنوبی علاقمند است.

به گزارش نما به نقل از میزان، بیژن زنگنه، بعداز ظهر امروز (سه شنبه، ١٥دیماه) پس از در دیدار با کریستین ینسن، وزیر امور خارجه دانمارک در جمع خبرنگاران درباره مهمترین محور این مذاکرات با بیان این‌که گفتگوی خوبی میان دو کشور انجام شده است، تصریح کرد: ایران به توسعه همکاری با شرکتهای دانمارکی در بخش بالادستی، خدمات نفتی، پتروشیمی وپالایش علاقمند است.

وی با بیان این‌که کشور دانمارک دارای شرکتهای توانمندی در بخشهای مختلف صنعت نفت است،‌ تاکید کرد: شرکتهای دانمارکی می‌توانند در بخشهای عنوان شده با ایران همکاری کنند.

وزیر نفت اظهارکرد: شرکتهای دانمارکی تلاش کنند با شرکتهای بزرگ و قوی ایران همکاری کنند که در این میان دولت دانمارک می‌تواند از طریق پوشش بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری از شرکتهای دانمارکی برای تحقق این امر حمایت کند.

وی با اشاره به این که یادداشت تفاهمی در زمینه ارائه بیمه صادراتی میان وزارت اقتصاد و هیئت دانمارکی به امضا رسید،‌ تصریح کرد: این یادداشت تفاهم بعد از لغو تحریمها عملیاتی خواهد شد.

زنگنه دورنمای همکاری با دانمارک را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این کشور در همکاری با ایران سابقه خوبی داشته است.

وزیر نفت دراین باره که آیا شرکتهای دانمارکی به حضور در بحث ال ان جی در ایران علاقمند هستند، افزود: شرکتهای دانمارکی علاقمندی خود را در سطح پایین برای همکاری در این زمینه ابراز کرده اند، اما باید این پیشنهاد طوری باشد که برای دو طرف جذاب باشد که فعلا این گونه نیست.

زنگنه در این مورد که آیا پیش از این، ایران با شرکتهای دانمارکی در صنعت نفت همکاری داشته است، گفت: ایران پیشتر در بخش پتروشیمی و در تولید آمونیاک با لیسانس شرکت تاپسو همکاری داشته است.

وزیر نفت دراین باره که ایران در خصوص چه میدانهایی با شرکتهای دانمارکی مذاکره داشته است، ادامه داد:‌ آنهابه همکاری در دریای خزر علاقمند هستند، اما ایران تمایل دارد این کشور در توسعه لایه نفتی پارس جنوبی مشارکت کند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...