نسخه چاپی

افسر اسرائیلی كه در مزارع شبعا هلاك شد كه بود؟

با وجود تلاش صهیونیست ها برای پنهان كردن میزان اهمیت عملیات مقاومت در حمله به یك گروه گشتی و كشته شدن یك افسر بلندپایه نظامی، منابع حزب الله بر صحت اطلاعات خود درباره به هلاكت رسیدن افسر صهونیست تاكید می كنند.

به گزارش نما به نقل از العالم، یک گروه گشتی اسرائیلی که دیروز(دوشنبه) هدف حمله حزب الله لبنان قرار گرفت از پایگاه زبدین به سمت پایگاه القفوه در مزارع اشغال شدۀ شبعای لبنان در حرکت بود و در آن 6 تا 7 نفر از جمله یک افسر بلند پایه حضور داشتند.

منابع آگاه به نشریه البناء گفتند گشتی ها دو خودرو بودند، اولی با دست کم چهارسرنشین آن از جمله یک افسرعالی رتبه با درجه سرتیپی به کلی منهدم شد و خودرو دوم هم با چهار سرنشین آسیب دید و سرنشینانش به شدت مجروح شدند.

منابع آگاه می گویند که افسربه هلاکت رسیده صهیونیست، مسؤول واحد امنیتی و اطلاعاتی منطقه شمال سرزمین های اشغالی بوده است.

این عملیات که در پاسخ به ترور شهید سمیر قنطار و در شرایطی سخت و پیچیده انجام شد نشانگر آمادگی زیاد و توان رزمی عالی حزب الله در مقابله با دشمن صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی با انکار وقوع خسارات جانی در این عملیات تلاش می کند شادی پیروزی را از حزب الله سلب کند و با توجه به این که منطقۀ عملیات کاملا زیر نظر بود و به صورت الکترونیکی از آن مراقبت می شد نیروهای حزب الله توانستند با جمع آوری دقیق اطلاعات و شناخت کافی از منطقه زمان عبور گشتی ها را مشخص و آنها را منهدم کنند.

منابع می گویند مقاومت این پاسخ دندان شکن را از مرزهای جنوبی به صهیونیست ها نداد و به قطعنامه 1701 احترام می گذارد زیرا ممکن است با نقض این قطعنامه صهیونیست ها بهانه ای برای حمله به لبنان پیدا کنند.

مقاوت اسلامی لبنان بعد از اجرای این عملیات با صدور بیانیه‌ای، مسئولیت انفجار در مسیر نیروهای اسرائیلی را بر عهده گرفت.

حزب الله دربیانیه خود توضیح داد : در ساعت سه و ده دقیقه (به وقت محلی) امروز چهارم ژانویه گروه شهید "سمیر قنطار" به وسیله یک بمب دست‌ساز بزرگ، گشتی اسرئیلی را در مسیر "زبدین-کفریا" در منطقه لبنانی اشغال شده "مزارع شبعا" هدف قرار دادند.

رادیو صدای لبنان نیز به نقل از یک منبع در حزب الله گزارش کرد، بمبی که در مزارع شبعا منفجر شد، یک خودروی غیر نظامی را هدف قرار داد که افسران برجسته‌ای در موساد سوار بر آن بودند.

شبکه العربیه نیز گزارش داد که منابع اسرائیلی به این امر اشاره کرده‌اند که تلاشی برای ربودن سربازان رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا و الوزانی وجود داشت.

همچنین رسانه های صهیونیستی شلیک سه موشک کورنت ضد زره از داخل خاک لبنان به داخل سرزمین های اشغالی فلسطین را تایید کرده اند. رسانه های صهیونیستی گفته اند که این گشتی اسرائیلی در منطقه کشتزارهای شبعا فعال بوده است.

شبکه المنار هم خاطرنشان کرد که نیروهای ارتش صهیونیستی با توپخانه منطقه وزانی در خاک لبنان را گلوله باران کردند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...