نسخه چاپی

ماموریت كاردار جدید انگلیس در تهران

هاپتون بدون برنامه وارد ایران نشده و بدون شك قرار است یكی از اتاق‌های عملیات پروژه «نفوذ» نظام سلطه را مدیریت كند

نیکلاس هاپتون» که در مقام کاردار جدید انگلیس در تهران مأموریت خود را از ابتدای ژانویه امسال آغاز کرده، فردی کلیدی در وزارت خارجه بریتانیا به شمار می‌آید. هاپتون متخصص حوزه امنیت ملی بوده و در حوزه مناسبات انگلیس و اروپا نیز نقش اجرایی فعالی را در دستگاه سیاست خارجی این کشور ایفا کرده است.
با توجه به تمرکزی که این مامور اطلاعاتی ـ امنیتی دیپلمات نما در حوزه امنیت ملی انگلیس و اروپا داشته، یکی از اصلی ترین تخصص های وی حوزه «جنگ نرم» و «تبلیغات» است و از سوی دیگر هم اکنون و درست در فاصله کمتر از دو ماه تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، ماموریت خود را در تهران آغاز کرده است.

وی درست در زمان وقوع بیداری اسلامی، در یمن حضور فعالی داشته و در زمان اوج‌گیری بحران سوریه و تشکیل گروه تکفیری ـ تروریستی داعش، یعنی در سال ۲۰۱۳ میلادی، در مدیریت پروژه و انتقال پیام‌های محرمانه لندن به دوحه درباره حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه نقش کلیدی و حساسی داشته است.
گفتنی است، گذشته از سابقه سوء انگلیسی‌ها در تاریخ کشورمان، وزیر سابق اطلاعات کشورمان نیز چندی پیش اعلام کرد، ‌۲۵۰ نفر از سفارت انگلیس در جریان فتنه سال ۱۳۸۸ در سطح کشور پراکنده ‌شده و با رفتن به سراغ خواص و نخبگان، تحرکات ویژه‌ای در شعله‌ور کردن آتش فتنه داشتند. بنابراین، روشن است که هاپتون بدون برنامه وارد ایران نشده و بدون شک قرار است یکی از اتاق‌های عملیات پروژه «نفوذ» نظام سلطه را مدیریت کند، لذا رصد هوشمندانه فعالیت‌های وی در تهران کمترین واکنشی است که باید در داخل کشورمان، به ویژه در بازه زمانی کنونی صورت پذیرد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...