نسخه چاپی

در جنگ خیابانی كم آوردیم؛ دوباره منافق شویم

عکس خبري -در جنگ خياباني كم آورديم؛ دوباره منافق شويم


به گزارش نما روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

دستپاچگي رئيس شرطه ها از وقوع انقلاب در امارات

فرمانده پليس دوبي براي دومين بار طي يك ماه اخير نسبت به نفوذ اسلامگرايي در امارات متأثر از ايران و انقلاب مصر هشدار داد.

ضاحي خلفان گفته است: توطئه بين المللي براي سرنگوني حاكمان كشورهاي عرب حوزه خليج (فارس) در جريان است و ما بايد براي مقابله با كساني كه با اخوان المسلمين، ايران و سوريه مرتبطند آماده شويم.

به گزارش رويتر خلفان مي گويد: وطن عربي در معرض مطامع بين المللي است. منطقه نيازمند آن است كه خود را براي مقابله با هر نوع تهديد از سوي ايران و اسلامگرايان مهيا كند. اخواني ها، ايران، سوريه و دولت هاي شمال آفريقا بدانند خليج (فارس) خط قرمز ماست.

طي چند ماه گذشته بيش از 20 معترض در امارات دستگير شده اند. رئيس پليس دوبي براي چندمين بار اخوان المسلمين مصر را به تلاش براي ايجاد آشوب و چند دستگي در امارات متهم كرده است.

ضاحي خلفان يك ماه پيش نيز، پيروزي اسلامگرايان در انتخابات مصر را روز شوم فاجعه خوانده و به همقطاران خود در رژيم هاي ديكتاتوري تسليت گفته بود.

وي با بيان اينكه «انقلاب مصر با كمك و حمايت ايران محقق شد» گفته بود: پيروزي اخوان المسلمين را تسليت مي گويم زيرا آنها هيچ خدمتي نكردند. پيشرفت مرسي يعني پسروي مصر. پيروزي اخوان المسلمين روز شوم و فاجعه اي براي مصري ها و اعراب است و حرام است كه براي مرسي فرش قرمز پهن كنيم.

يادآور مي شود: «احمد شفيق» آخرين نخست وزير حكومت مخلوع مصر پس از شكست در انتخابات رياست جمهوري، از دولت امارات درخواست پناهندگي كرد. بنابر برخي اخبار وي هم اكنون به اتفاق خانواده در ابوظبي بسر مي برد و از سوي شيوخ امارات مورد استقبال قرار گرفته است. «عمر سليمان» رئيس دستگاه اطلاعات رژيم حسني مبارك نيز پس از فرار از مصر چند ماهي را در امارات به سر برد و پس از آن به طرز مشكوكي اعلام شد كه وي مرده است.

اساتيد دانشگاه آزاد هم به جمع تحريم كنندگان پيوستند

افشاي ماهيت صهيونيستي كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي كه قرار است طي روزهاي 12 تا 14مرداد سال جاري در كشور تركيه برگزار شود همچنان با واكنش اساتيد و مراكز آموزش عالي كشور روبروست.

در همين رابطه پس از انصراف اساتيد دانشگاه هاي «الزهرا(س)»، «تربيت مدرس»، «پژوهشگاه علوم انساني»، «موسسه حكمت و فلسفه» در جديدترين اقدام بعمل آمده كليه اساتيد شركت كننده از دانشگاه هاي آزاد نيز به جمع انصراف كنندگان از شركت در كنفرانس «دوسالانه مطالعات ايران شناسي» پيوستند.

كيهان ضمن تقدير از اين اقدام مسئولانه دانشگاه آزاد و اساتيد محترم، متن كامل اطلاعيه مركز روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي را به شرح زير به چاپ مي رساند:

مدير مسئول محترم روزنامه كيهان

با سلام و تحيات

احتراما؛ با عنايت به درج خبري تحت عنوان «دام صهيونيست ها براي اساتيد دانشگاه هاي ايران» در روزنامه وزين كيهان ضمن تشكر از هوشياري و روشنگري آن روزنامه در راستاي خنثي سازي برنامه هاي دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به استحضار مي رساند ثبت نام اساتيدي كه از دانشگاه آزاد اسلامي جهت شركت در كنفرانس دوسالانه ايران شناسي كه قرار است 12 الي 14مردادماه در شهر استانبول برگزار شود به دليل عدم اطلاع از ماهيت اصلي و پشت پرده اين كنفرانس بوده است. لذا با پيگيري هاي حوزه معاونت آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي و اطلاع رساني دقيق در خصوص ماهيت كنفرانس دوسالانه ايران شناسي تمامي اساتيد ثبت نام كننده از شركت در كنفرانس انصراف داده و همگي اعلام داشته اند به تبعيت از فرموده مقام معظم رهبري (مدظله العالي) همچنان به عنوان افسران جنگ نرم براي مقابله با هرگونه تهديد فرهنگي آمادگي كامل دارند.

مركز روابط عمومي و اطلاع رساني

دانشگاه آزاد اسلامي

نتانياهو: اسرائيل خط مقدم دفاع از اروپا در مقابل اسلام است

نتانياهو اسرائيل را خط مقدم دفاع از كشورهاي غربي در مقابل اسلامگرايان توصيف كرد.

به گزارش روزنامه معاريو نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار هفته گذشته رئيس جمهور مجارستان انقلاب هاي منطقه و مواضع ضد صهيونيستي ملت هاي مسلمان را تهديدي عليه اروپا توصيف كرد و گفته است: اسرائيل خط مقدم كشورهاي اروپايي در مقابل اسلام تندرو مي باشد. اسلام تندرو دشمن مشترك ما و اروپاست.

وي همچنين گفته است: ما خط مقدم دفاع از اروپا هستيم و در كنار دريايي از دشمنان عرب مسلمان محاصره شده ايم. منطقه را اسلامگرايان تندرويي اداره مي كنند كه پس از اسرائيل به سراغ اروپا خواهند رفت.

نخست وزير رژيم صهيونيستي با اشاره به سرنگوني تعدادي از متحدان اسرائيل گفت: از نظر ما رژيم هاي ياد شده به ويژه رژيم حسني مبارك نظام هايي دمكرات بودند كه ملت هايشان با سرنگون كردن آنها گرفتار هرج و مرج شده اند!

نتانياهو همچنين در اين ديدار با اشاره به بحران اقتصادي اسرائيل و كشورهاي اروپائي تأكيد كرد: جلوگيري از گسترش اسلام تندرو در خاورميانه نيازمند همكاري هاي بيشتر بين اسرائيل و اروپاست.

تلاش براي تهديد نمايي قيام ملت هاي مسلمان عليه اروپا در حالي است كه بسياري از كشورهاي اروپايي خود دستخوش اعتراضات گسترده شهروندان هستند كه احتمالاً آنها نيز تندرو محسوب مي شوند و لابد صهيونيست ها آنجا نيز خط مقدم دفاع از اروپا محسوب مي شوند!

واقعيت اين است كه ريشه بسياري از ناآرامي ها و اعتراضات فعلي در اروپا و آمريكا زير سر چپاولگري هاي شبكه سرمايه داري- سياسي صهيونيسم بين الملل قرار دارد و اگر هم از ناحيه مردم اروپا يا خاورميانه تهديدي متوجه اروپايي ها شود، زير سر اين شبكه مافيايي است.

تنظيم باد ايهود باراك توسط رئيس ستاد ارتش اسرائيل

مقامات رژيم صهيونيستي از موضع ضعف عليه جمهوري اسلامي لفاظي مي كنند.

طي روزهاي اخير در حالي كه ليبرمن وزير خارجه اسرائيل ادعا مي كرد زمان مذاكرات هسته اي با ايران پايان يافته و بايد به نتيجه رسيد، باراك وزير جنگ اسرائيل تلويحا ايران را تهديد به اقدام نظامي كرد.

ليبرمن در بروكسل گفت: فكر مي كنم پس از 3 دور مذاكرات هسته اي با ايران در اسلامبول، بغداد و مسكو، اكنون مذاكرات بايد خاتمه يابد و زمان عمل در مقابل ايران فرا برسد.

همزمان دان شاپيرو سفير آمريكا در تل آويو نيز در مصاحبه با راديو اسرائيل كه به زبان عبري صورت گرفت، گفت: كشورهاي غربي و آمريكا هنوز تصميمي درباره ادامه مذاكرات اتمي با ايران نگرفته اند.

از سوي ديگر ايهود باراك در مراسم فارغ التحصيلي كالج دفاعي اسرائيل گفت: هزينه مقابله با يك ايران اتمي، بسيار بيش از حمله به تاسيسات هسته اي آن است. من به چالش ها و دشواري هاي موجود براي پايان دادن به برنامه اتمي ايران كاملا واقفم اما اگر ايران اتمي شود مقابله با آن بسيار پيچيده تر، پرهزينه تر و خطرناك تر خواهد بود.

او همچنين گفت: بهار عربي به تابستان اسلامي بدل شده است و اين نشان مي دهد كه ما تنها به خودمان مي توانيم متكي باشيم.

در مجموع مقامات صهيونيست با اين لفاظي ها تلاش كرده اند شرايط را براي حمله به ايران مهيا نشان دهند. اما درباره اين اظهارات چند ملاحظه وجود دارد. نخست اينكه پس از پايان دور اول مذاكرات در اسلامبول (دي ماه 1389)، اين مذاكرات به مدت 15 ماه به حالت تعليق درآمد اما صهيونيست ها به رغم «وراجي»هاي فراوان (تعبير نتانياهو) نتوانستند هيچ غلطي بكنند و در واقع معضل اين رژيم نه برقراري يا قطع مذاكرات، بلكه ضعف مفرط تل آويو در مواجهه نظامي با ايران است.

ثانيا صهيونيست ها همين الان هم نگرانند كه سوريه و حزب الله جهت گيري چالش موجود را متوجه رژيم صهيونيستي كنند و تسويه حساب به تعويق افتاده با اين رژيم اشغالگر را جلو بيندازند. اين واقعيت حتي در اظهارات برخي مقامات اسرائيل نيز بيان شد.

ثالثا اولين مخالف ارتكاب خبط عليه ايران، مقامات صهيونيست هستند چنان كه راديو اسرائيل روز جمعه از قول يديعوت آحارونوت گفت: 4 نفر از 8 عضو كابينه امنيتي نظامي اسرائيل، مخالف درگيري نظامي با ايران هستند. حتي شيمون پرز رئيس جمهور به عنوان مهم ترين شخصيت اسرائيلي از خط صبوري و انتظار پشتيباني مي كند.

همچنين پايگاه صهيونيستي دبكا فايل نوشت: بني گانتس رئيس ستاد ارتش اسرائيل مي گويد: جنگ با هر بهانه اي كه باشد، ممنوع است. او نسبت به هرگونه اقدام يا ورود نظامي به درگيري هاي سوريه هشدار داد و از وزير دفاع خواست از ايراد چنين اظهاراتي خودداري كند.

ژنرال بني گانتس گفت: احتمال درگيري هاي سنتي و منطقه اي بسيار كاهش يافته است اگرچه خاورميانه دچار زلزله سياسي شديدي شده است و بي ثباتي آن مي تواند اوضاع را به گونه اي از كنترل خارج كند كه حتي كسي به فكرش هم خطور نكند ولي اين بدان معنا نيست كه ما خطا كنيم و خود را درگير جنگ كنيم.

رئيس ستاد ارتش اسرائيل نسبت به ورود به هرگونه حمله نظامي در منطقه هشدار داد و گفت: چنين اتفاقي مي تواند ما را وارد يك جنگ تمام عيار كند و از طرف هاي مختلف مورد حمله قرار بگيريم.

وي همچنين به توانايي هاي ايران و حزب الله اشاره كرد و گفت: ايران و حزب الله كه از اسد حمايت قاطعي مي كنند مي توانند با توجه به توانايي ها و خبرگي شان به اسد كمك كنند كه چگونه با تهديدهاي اين چنيني برخورد كند. آنها متحدان استراتژيك اسد هستند كه حتي مي توانند او را از وضعيت فعلي نجات دهند.

همچنين وبسايت راديو فرانسه در تحليلي نوشت: اظهارات ژنرال بني گانتس و عاموس گيلعاد (رئيس اداره سياسي و امنيتي وزارت دفاع اسرائيل) مبني بر مخالفت با اقدام نظامي، نشانه پيروي اسرائيل از آمريكا در زمينه سياست صبر و انتظار مقابل ايران است.

رضا-ت تحليلگر راديو فردا در وبسايت راديو فرانسه تصريح كرد: در پي سوءقصد تروريستي بلغارستان، احتمال مي رفت كه اسرائيل دست به تلافي جويي بزند. اما در وضعيت كنوني خاورميانه، هر نوع اقدام عجولانه بر وخامت اوضاع مي افزايد. براي اسرائيل، حمله به تاسيسات اتمي ايران پرهزينه ترين اقدام خواهد بود. در وضعيت بحراني كنوني خاورميانه، مبادرت به هر نوع اقدام عجولانه نظامي وخامت اوضاع را افزايش داده و «مديريت بحران» در منطقه را دشوارتر خواهد ساخت.

يادآور مي شود بهمن ماه سال گذشته پس از خطبه هاي تاريخي ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي در نمازجمعه تهران، نتانياهو به شكل اضطراري اعضاي كابينه خود را فراخوانده و از آنها خواست از «وراجي» و «پرگويي و لفاظي» درباره تهديد نظامي عليه ايران پرهيز كنند چون اين امر باعث افزايش تهديدها عليه اسرائيل مي شود.

يادآوري اين نكته نيز شايسته است كه قدرت واقعي -ناتواني- ارتش رژيم صهيونيستي به طور روشن در دو جنگ 33 و 22 روزه آشكار شده است.

در جنگ خياباني كم آورديم دوباره بايد منافق شويم

پايگاه اينترنتي وابسته به گروهك هاي ماركسيستي منحله از كم آوردن اپوزيسيون در آشوب 3 سال پيش خبر داد و در عين حال از عناصر ضد انقلاب خواست با وجود مخالفت با اصل قانون اساسي، ادعاي طرفداري از اجراي بدون تنازل آن را به عنوان يك تاكتيك و پوشش پيشه كنند.

اخبار روز نوشت: جنبش سبز يك شاهكار بود كه در آن با زرنگي توانستيم فيل سبز را از روزن نظارت شوراي نگهبان عبور دهيم. اما وقتي حاكميت از شوك درآمد بر آن شد كه اين بساط را جمع كند و ما در نبرد ميداني كم آورديم و ناچار به عقب نشيني شديم.

اين پايگاه گروهكي مي افزايد: درست است عقب نشيني كرديم اما تقسيم بندي خودي و غيرخودي به هم خورد و شبكه اي از مخالفان ساخته شد. موسوي خودي و غيرخودي را كنار گذاشت.

نويسنده آنگاه از ذبح جنبش سبز خبر داده و مي افزايد: از دو ناحيه كوشش هايي براي ذبح جنبش سبز به عمل مي آيد يكي در راستاي ذبح اسلامي و ديگر ذبح سكولاريستي آن. در داخل كشور زردهايي كه مي كوشند رداي اصلاح طلبي را به تن ناراست خود كنند و پشت به جنبش اصلاح طلبان كنند. آنها تا اعلام برائت نسبت به موسوي و بريدن سر جنبش سبز پيش رفته اند و در خارج كساني كه يكي پس از ديگري كنفرانس، ميزگرد و سمينار و... همه هم براي «دموكراسي» در ايران، برگزار مي كنند. از زمين و زمان حرف زده مي شود و هر نامربوطي بر زبان مي آيد. بيست نهاد و نه گروه و صد «شخصيت» و... به هر مناسبتي و از جمله به مناسبت سالگرد جنبش سبز اعلاميه، بيانيه و فراخوان صادر مي كنند، بدون آنكه دست از جعل نام هاي من درآوردي بردارند.

اين پايگاه وابسته به گروهك هاي ماركسيستي منحله البته اشاره اي به فرصت طلبي اين گروهك ها از حوادث سال 88 نكرد اما در عين حال خواستار آن شد كه اپوزيسيون شعار اجراي بدون تنازل قانون اساسي را به عنوان تاكتيك انتخاب كند اگر چه مخالف قانون اساسي باشد.

تلاش روزنامه شرق براي تبرئه حاميان نسل كشي مسلمانان ميانمار

در حالي كه «آنگ سان سوچي» با سكوت در مقابل نسل كشي مسلمانان، به نوعي از اقدامات ضدبشري و جنايت كارانه دولت ميانمار حمايت كرده است، روزنامه شرق تلاش كرد تا او را تطهير كند!

سوچي كه به خاطر همراهي با سياست هاي غرب، برنده جايزه صلح نوبل شده و به شيرين عبادي ميانمار معروف شده است، با گذشت بيش از يك هفته از قتل عام مظلومانه مسلمانان اين كشور هنوز هيچ اعتراضي انجام نداده است. او حتي در سخنراني خود در پارلمان ميانمار نيز نه فقط حاضر نشد به سكوت خود پايان دهد بلكه برخي از خبرها حاكي از آن است كه «سوچي» از كشتار مسلمانان ميانمار دفاع نيز كرده است.

با اين حال روزنامه شرق در شماره روز پنجشنبه 5 مرداد، با چاپ عكس سوچي در صفحه نخست خود و چاپ تصويري روي سجاده نماز! و تحريف سخنان او، سعي كرده است تا از اين شخصيت غرب گرا حمايت كرده و او را از اتهام همراهي با جنايات ضدبشري حكومت ميانمار تبرئه نمايد.

سوچي در اين سخنراني، به حمايت از حقوق اقليت هاي مذهبي، «شان»، «كارن» و «كاچين» پرداخت، اما هيچ نامي از مسلمانان به زبان نياورد و از اين طريق حمايت خود از كشتار مسلمانان ميانمار را اعلام كرد.

اما نكته قابل توجه اين است كه روزنامه شرق در اقدامي آماتور و ساده انگارانه در تيتر خبر خود به دروغ نوشت: «انتقاد سوچي از نقض حقوق مسلمانان ميانمار.»

خام دستي شرق تا آنجا بود كه حتي در متن گزارش خود نيز هيچ عبارتي را كه اشاره اي به انتقاد سوچي به اين مسئله باشد درج نكرده است.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...