نسخه چاپی

هنیه: دیدار با مرسی "تاریخی" بود

عکس خبري -هنيه: ديدار با مرسي "تاريخي" بود

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین از اتخاذ تصمیمات فوری در جریان دیدار خود با "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر خبر داد.


به گزارش نما به نقل از فارس، "اسماعیل هنیه" در مصاحبه با روزنامه "فلسطین" گفت که نشست هیئت دولت منتخب فلسطین با مرسی از لحاظ زمان و محتوا خاص بوده است بویژه اینکه این دیدار پس از گذشت 6 سال از محاصره سیاسی تحمیلی "حسنی مبارک" رئیس جمهور مخلوع مصر صورت گرفت.

وی افزود: این دیدار از لحاظ زمانی که پس از انقلاب 25 ژانویه انجام شد دارای اهمیت است و از لحاظ محتوا نیز ما پرونده‌های فلسطینیان و آنچه را که ملت فلسطین با آن مواجه است اعم از درد و رنج، تعقیب، یهودی‌سازی قدس، تغییر چهره و هویت قدس و مشکلاتی که کرانه باختری اعم از شهرک‌سازی، احداث دیوار و یورش‌ها با آن روبروست، مورد بررسی قرار دادیم.

هنیه تصریح کرد: ما در این دیدار در مورد مشکلات نوار غزه اعم از محاصره، بحران سوخت و برق، تردد فلسطینیان، بازسازی غزه و اوضاع بهداشتی بحث و گفت‌وگو کردیم.

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین همچنین گفت که گذرگاه مرزی رفح با سیاست جدید فعالیت خواهد کرد و مردم نوار غزه شاهد تغییراتی در عملکرد این گذرگاه و زمان‌های سفر خواهند بود.

وی اظهار داشت: دیدار با مرسی دیداری تاریخی بود که در زمان تاریخی رخ داد که بیانگر حمایت مصر و ملت آن از ملت فلسطین و مسائل آن است و نشان می‌دهد که ملت مصر ملت فلسطین را محترم می‌شمارد.

هنیه همچنین دیدار با مرسی را اصلاح مسیر رژیم سابق مصر برشمرد و از گفت‌وگوهای انجام شده در این دیدار ابراز خرسندی کرد و گفت که امیدواریم ملت فلسطین نتایج این دیدار را شاهد باشند.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...