نسخه چاپی

توهین به حضرت عیسی در تبلیغات ردبول

عکس خبري -توهين به حضرت عيسي در تبليغات ردبول

شركت ردبول، سازنده نوشابه های انرژی زا اعلام كرد كه یكی از تبلیغاتش در آفریقای جنوبی را در نتیجه اعتراض مسلمانان و مسیحیان برداشته است.

به گزارش نما به نقل از بالاترین، اسقف های کاتولیک آفریقای جنوبی از مسیحیان خواستند تا برای اعتراض به تبلیغ شرکت ردبول، از نوشیدن نوشابه های انرژی زای این شرکت خودداری کنند.

این تبلیغ کارتونی "عیسی مسیح" را نشان می دهد که بخاطر نوشیدن یک نوشابه انرژی زای معجزه آسا بر روی آب راه می رود و بخاطر نوشیدن این نوشیدنی می داند که صخره های پنهان کجا هستند تا پایش را بر آنها بگذارد.

شورای قضایی مسلمانان آفریقای جنوبی نیز نسبت به عواقب "افراطگرایی در سکولاریسم" علیه هر اعتقاد مذهبی هشدار داد.

این شورا گفت که هرگونه "توهین و تمسخر" عیسی مسیح "بنیان الهیات اسلامی" را نشانه رفته است. عیسی مسیح در اسلام به عنوان یک پیامبر با احترام یاد می شود.

این شورای قضایی اسلامی در پیامی به کاردینال ویلفرید نپیئر، رئیس کنفرانس اسقفان کاتولیک در آفریقای جنوبی گفت که این پیام بازرگانی برای مسیحیت، اسلام و در کل مذهب درد آور بود.

این شورا گفت: "امید است که صداهای ما متحد شده تا برای هر سکولار افراط گرا روشن شود که هیچ نوع حمله یا ضایع کردن سمبل های مذهبی و مکان های مقدس پذیرفته نیست."

ردبول طی بیانیه ای گفت که تبلیغات فکاهی این شرکت همواره به "موضوعات پر طرفدار" می پردازد.

این شرکت گفت: "ما هرگز نمی خواهیم که به احساسات کسی لطمه وارد شود."

ردبول گفت که این تبلیغ در روز سه شنبه پخش شد و فردای آن یعنی در چهارشنبه پخشش متوقف شد. این شرکت اظهار ندامت کرد از اینکه این تبلیغ بدین میزان احساسات جوامع مذهبی را برانگیخت.

قبلن کارتونهایی که پیامبر اسلام، محمد را به تصویر می کشید سبب بروز خشونت ها در سراسر اروپا و دنیای اسلام شد.

یکی از مقامات کنفرانس اسقفان، آقای کریس تاونسند گفت: حساسیت تازه ای در رابطه با اعتقادات مردم باید در نظر گرفته شود. مثلا در این مورد مردم عمیقا رنجیدند.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...