نسخه چاپی

عربستان تهدید به ترك المپیك كرد

عربستان در پی اعلام ممنوعیت استفاده از حجاب توسط جودوكار زن این كشور تهدید كرده است كه بازی های المپیك 2012 لندن را ترك خواهد كرد.

عربستان مي گويد در صورتي در بازي ها مي ماند که ''وجدان شهرخاني'' جودوکار زن اين کشور بتواند با روسري در مسابقات شرکت کند.

به نقل از ايرنا،اين جودوکار 18 ساله يکي از دو عضو تيم زنان عربستان در المپيک لندن 2012 است که‌ فدراسيون بين المللي جودو اعلام کرده است نمي تواند با روسري مسابقه بدهد.

اکنون کميته بين المللي المپيک جلسه اضطراري را با مقامات کميته المپيک عربستان و فدراسيون بين المللي جودو تشکيل خواهد داد تا مانع از انصراف عربستان از شرکت در بازي ها شود.

سخنگوي کميته بين المللي المپيک در اين باره اعلام کرد: ما از ناخرسندي عربستاني ها مطلع شديم و به همين دليل نشست فوق العاده اي را براي حل اين مشکل در دو روز آينده تشکيل خواهيم داد.

اين مساله به دليل ماه ها تلاش ''ژاک روگ'' رييس کميته بين المللي المپيک براي راضي کردن مقامات عربستان و حضور زنان اين کشور در بازي هاي المپيک لندن، از حساسيت خاصي برخوردار است.

عربستان يکي از شروط خود براي حضور زنان را پوشش اسلامي آنها در جريان مسابقات قرار داده بود.

فدراسيون بين المللي جودو در حالي استفاده از روسري در حين مسابقات را به دليل حفظ ايمني بازيکنان ممنوع کرده است که فدراسيون هاي جودو در آسيا به زنان مسلمان اجازه داده اند، با حجاب در مسابقات شرکت کنند.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...