نسخه چاپی

رئیس كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی:

ورود نفوذی ها در بدنه نظام آسیب های جبران ناپذیری به كشور خواهد زد

عکس خبري -ورود نفوذي ها در بدنه نظام آسيب هاي جبران ناپذيري به کشور خواهد زد

اگر نفوذی به مجلس راه یابد امكان خروج این اطلاعات است. كه موجب سو استفاده هم در خارج و هم در داخل می شود

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در رابطه با هشدار مقام معظم رهبری و ضرورت هوشیاری در رابطه نفوذ افراد فاقد صلاحیت به مجلس شورای اسلامی به خبرنگار نما گفت: نظام ما از ابتدای انقلاب با مشکل نفوذی ها مواجه بوده است. ترور شخصیتها، انفجارها و یا اطلاعاتی که از ایران به خارج مرزها رفته و کشور را با چالش مواجه کرد، از نمونه های کوچکی از ورود افراد نفوذی به بدنه نظام بوده است.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی هم به عنوان یک مرجع عالی قانون گذاروهمچنین وجود اطلاعات ذی قیمتی در مجلس وجود دارد، که اگر نفوذی به مجلس راه یابد امکان خروج این اطلاعات است. که موجب سو استفاده هم در خارج و هم در داخل می شود . همچنین از آنجای که مجلس راس امور است آنها می توانند در تصمیم گیری ها، رفتارهای سیاسی و قانون گذاری موثر واقع شوند؛ بنابراین این حساسیت از سوی معظم له بسیار به جا است.
پور مختار یادآورشد: در بیان شاخصهای افراد نقفوذی از لحاظ ظاهری چیزی نمی توان بیان کرد و این امر یک موضع درونی است اما منافقین مصادیق افراد نفوذی هستند که چهره ظاهری کاملا آراسته وموجه، ولی عملکردها و اقدامات آنها می تواند در شناخت آنها موثر واقع شوند. اما گاها همین امر هم به قدری ناپیدا است، که به سختی می شود آنها را شناسایی کرد.
وی افزود: در عین حال می شود ازعملکردها در گذشته و یا پیگیری مواضع قبل افراد و یا اقداماتی که صورت گرفته وهمچنین رصد رفتارها و اخلاقیات این افراد را شناسایی کرد. عملکرد نفوذی ها در مسوولیت های مهم نظام آسیب زا است؛ لذا معتقدم حتی برای شناسایی این افراد باید از مراجع چهارگانه عبور کرد.
وی تاکید کرد : شورای نگهبان یکی از مراجع و نهادهایی است که با رصد عملکرد افراد در شناسایی این افراد می تواند موقر باشد و از ورود این عوامل نفوذ به مجلس جلو گیری کند./

۱۳۹۴/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...