نسخه چاپی

توصیه مهم آیت‌الله مكارم‌ درباره زندانیان مهریه

آیت‌الله مكارم‌شیرازی با اشاره به زندانی بودن هزاران نفر به دلیل پرداخت نكردن مهریه، خطاب به قوه قضائیه گفت: نباید در كشور اسلامی همچنین قانونی بر ضد اسلام عملی شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی روز شنبه در ادامه درس تفسیر خود که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، برگزار شد، با بيان اين‌كه «اخیراً عده زیادی از جوانان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه به زندان افتاده‌اند» خطاب به مسوولان قوه قضائیه تصریح کرد: برادران عزیز که در قوه قضائیه هستید، در این مساله، اصل بر اعسار است نه ایثار؛ می‌گویند جوان را باید به زندان بیندازیم تا معلوم شود توان پرداخت ندارد؛ در حالی که مساله برعکس این است، باید او را آزد بگذارید تا معلوم شود، دارد و نمی‌دهد، اگر این گونه بود، ‌می‌توان او را زندانی کرد.

وي با بیان این‌که «کسی که از مادر متولد می‌شود، با ثروت که متولد نمی‌شود» ادامه داد:‌ وقتی ثابت نیست، ‌چرا این جوانان را زندانی می‌کنید؟ اگر کارشناسان تحقیق کردند و صورت اموال را داشتند و به این نتیجه رسیدند که دارد و نمی‌دهد، به زندان بیندازید، در غیر این صورت، نباید به زندان انداخت.

اين مرجع تقليد با تأکید بر این‌که «هیچ فقیهی چنین فتوایی نمی‌دهد» افزود: نباید در کشور اسلامی همچنین قانونی بر ضد اسلام عملی شود.

مكارم‌شيرازي ابراز امیدواری کرد چنین جوانانی که این مشکل را دارند، از زندان‌ها کم شود و طلاق در جامعه به حداقل برسد.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...