نسخه چاپی

نماینده مردم اهواز و باوی

جناح پرحاشیه و سریال هجمه به شورای نگهبان

عکس خبري -جناح پرحاشيه و سريال هجمه به شوراي نگهبان

این موضوع كه برخی شورای نگهبان را به جناح و یا گروهی خاص نسبت می دهند، عنوان تازه ای نیست. بلكه از ابتدای شورای نگهبان تا كنون این اتهام وجود داشته است

ناصرسودانی نماینده مردم اهواز و باوی در واکنش به برخی ابراز نگرانی ها و اظهار نظرها در خصوص ردصلاحیت کاندیداها گفت: آنچه مسلم است، نامزدهایی که رد صلاحیت شده و یا صلاحیتشان محرز نشده است، می توانند از فرصت قانونی خود استفاده کنند و در دفاع از خود مستندات و مدارکی را ارائه بدهند تا بدین وسیله اگر حقی از آنها ضایع شد، احیا شود. بنابراین ضرورتی ندارد که افراد غیر مسؤول در این رابطه سخن بگوید، خصوصا اظهارنظر افرادی که خود از مجری و برگزارکننده انتخابات هستند، غیر قانونی است و امکان این موضوع که باز خواست شوند، وجود دارد.
وی افزود: در حقیقت مجریان انتخابات در رابطه با صلاحیتها، صلاحیت اظهارنظر ندارند. این موضوع باید به نهادهای مربوط واگذار شود. اما آن دولتمردی که به شورای نگهبان اشکال می گیرد، پای خود را فراتر از گلیم گذاشته و این نوعی بی تدبیری است.
سودانی با اشاره به ورود علی لاریجانی و حسن روحانی به مسئله ردصلاحیتها اظهار داشت: ورود رؤوسای قوا به مسئله ردصلاحیتها به شکل توصیه به صورت عمومی بلامانع است. در توصیه عمومی می توانند نطقی بکنند و فضا را به سمت آرامش سوق بدهند. اما اینکه بیایند، کار شورای نگهبان را زیر سوال ببرند پذیرفتنی نیست.
وی با بیان اینکه ردصلاحیت شدگان از هر دو جناح بودند، خاطر نشان کرد: این موضوع که برخی شورای نگهبان را به جناح و یا گروهی خاص نسبت می دهند، عنوان تازه ای نیست. بلکه از ابتدای شورای نگهبان تا کنون این اتهام وجود داشته، منتهی خروجی انتخابات را مردم تعیین می کنند. اگر قرار بود جناحی عمل شود در همین مجلس فعلی تعداد قابل توجهی اصلاح طلب و همچنین از طیف های مختلف اعم از مستقل و غیر مستقل وجود دارد؛ حتی مجلس ششم هم از همین کانال صلاحیت خود راگرفت؛ اما در عمل وقتی وارد شدند رفتارهایی از آنها سر زد که خلاف بوده است.
سودانی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان موظف است که جلوی تخلف را قانونی ببندد؛ همچنین کسانی که در فتنه نقش داشته اند، یا از حامیان فتنه و با دست اندرکاران فتنه بوده اند، به دو چیز وفادار نبوده اند، اول به نظام جمهوری اسلامی دوم به اصل ولایت فقیه متلزم نبوده اند. چرا که فتنه نهایتا به سمتی پیش می رفت که هم اصل ولایت فقیه را تخطئه کند و هم براندازی نظام جمهوری اسلامی در دستور کار داشت؛ لذا این افراد خود باید درک می کردند و حضور نمی یافتند.
وی افزود: من معتقدم این صف سیاه لشکر از کاندیداها به این روش، یک حضور تخریبی برای نظام بوده تا آمار ردشدگان را بالا ببرند؛ یعنی کسانی که می دانستند ردصلاحیت می شدند، کاندیدا شدند تا نظام را متهم کنند! درحقیقت این پروژه ادامه همان خط فتنه است؛ و الا کسی که مطمئن بوده که ردصلاحیت می شود! ورود او به این عرصه به چالش کشاندن نظام و نهادهای قانونی نظام بوده است.


۱۳۹۴/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...