نسخه چاپی

مختصات فتنه آینده

دكتر یدالله جوانی

پس از فتنه سال ۸۸ در میان مردم این سؤال مطرح بود که آیا ممکن است در آینده، فتنه دیگری رخ دهد؟ پاسخ این پرسش به اجمال مثبت بود. با گذر زمان، نشانه‌ها و مختصاتی از فتنه آینده در حال آشکار شدن است. البته، با اطمینان می‌توان گفت، فتنه‌ای با مختصات فتنه ۸۸ در کشور رخ نخواهد داد. فتنه ۸۸ بر اساس الگوی کودتاهای مخملی و با طراحی دشمنان بیرونی و بازیگران قدرت‌طلب داخلی اجرا شد. آشنایی ملت ایران با این سبک توطئه و فتنه علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، مانع می‌شود تا بار دیگر دشمنان خارجی و فتنه‌گران قدرت‌طلب داخلی، به استفاده از این مدل رنگ باخته روی آورند. اما با این توضیح، باید دانست که نقشه‌های شیطانی دشمنان خارجی و منحرفان داخلی به‌صورت مشترک، می‌تواند فتنه‌هایی را با مختصات جدید و متفاوت از فتنه ۸۸ رقم بزند. برای نمونه، بازیگران خارجی و داخلی فتنه‌های ۷۸ و ۸۸، به لحاظ جریانی یکی بودند، لکن مختصات این دو فتنه و افرادی که در داخل نقش‌های اصلی را برعهده داشتند، متفاوت بودند.
بنابراین، ضروری است که همه علاقه‌مندان به آینده انقلاب، نظام و کشور با درس‌آموختن و عبرت‌گرفتن از فتنه‌های پیشین، از وقوع فتنه‌های پیش رو جلوگیری کرده، یا هزینه‌های عبور از فتنه‌های آینده را به حداقل برسانند. برای توفیق در این راه، اولین نکته آن است که طرح‌ریزی برای ایجاد فتنه در کشور از سوی دشمنان خارجی را، یک امر مسلم و قطعی بدانیم. به‌ دلیل آنکه، دشمنان خارجی و در رأس آنان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، دریافته‌اند که فقط از طریق فتنه‌ها می‌توانند جمهوری اسلامی را تضعیف کنند. به عبارت دیگر، دشمنان پس از شکست نقشه‌ها و توطئه‌های پیچیده و بزرگ‌شان علیه جمهوری اسلامی در دهه اول انقلاب، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تنها نیرویی که می‌تواند نظام سیاسی ایران را فرو ریزد و ساقط کند، مردم ایران هستند. آنان متوجه این معنا شده‌اند که همان نیرو و عامل شکل‌دهنده به جمهوری اسلامی، یعنی مردم ایران می‌تواند این جمهوری را فرو بپاشانند. بنابراین از دهه دوم انقلاب به این طرف، سیاست ثابت دشمنان، انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات، برای رو در رو قرار دادن ملت ایران با نظام اسلامی بوده است. فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ بر اساس همین سیاست پدید آمد. هدف راهبردی در فتنه‌ها علیه جمهوری اسلامی، فروریختن جمهوری اسلامی از طریق مردم ایران است. دشمنان برای رسیدن به این هدف، با ایجاد فتنه به دنبال فریب مردم و گمراه ساختن ملت هستند. کسانی می‌توانند برای دشمنان بیرونی چنین نقش‌هایی را برای ایجاد فتنه برعهده گیرند که از یک طرف دارای سابقه مثبت در میان ملت از حیث انقلابی بودن و با امام بودن باشند و از طرف دیگر به دلیل دنیاگرایی و قدرت‌طلبی، از آرمان‌های انقلاب و خط امام فاصله گرفته باشند. این گروه از افراد، می‌توانند با سردادن شعارهای حق و فریب مردم، نیات باطل خود را برای رسیدن به دنیای خود عملی سازند. اکنون جریان فتنه در کشور به نوعی فعال شده و شواهدی از طرح‌ریزی فتنه در آینده خبر می‌دهد. کسانی که در تدارک فتنه هستند، دو مانع بزرگ را بر سر راه خود برای رسیدن به اهداف‌شان می‌بینند: ۱ ـ مکتب حضرت امام خمینی(ره). ۲ ـ وفاداران و معتقدان به مکتب حضرت امام(ره).
جریان فتنه برای برداشتن مانع اول، رو به تحریف شخصیت امام(ره) آورده، برای ساختن یک امام جدید با مختصاتی متفاوت از امام اصلی تلاش می‌کند. این جریان با این حرکت، قصد آن دارد تا خود را طرفدار واقعی امام در جامعه معرفی کند، اما منظور آنان از امام، همان امام بدلی و جدیدی است که به دست خودشان ساخته‌اند. برای نمونه در مراسم ۱۶ آذر (روز دانشجو) امسال در یکی از دانشگاه‌های تهران، شعار همان جریانی که در فتنه ۸۸، عکس امام(ره) را پاره کرده و آتش زدند و شعار جمهوری ایرانی سر دادند، این بود که: «اگر امام زنده بود، موسوی تنها نبود!» مراد از این امام، همان امام لیبرال ساخته و پرداخته به دست جریان تحریف است. جریان فتنه، مانع دوم، یعنی پیروان راستین حضرت امام خمینی(ره) را، با منحرف معرفی کردن از راه امام و افراطی معرفی کردن، می‌خواهد از سر راه بردارد. در واقع، این جریان با شاخص قرار دادن امام جدید و بدلی، رفتار معتقدان به مکتب امام اصلی را، برخلاف خط امام و مغایر با اصول فکری امام معرفی کرده، تلاش می‌کند از این طریق مردم را گمراه کرده و فریب دهد. این جریان از طریق این دو اقدام، تلاش می‌کند با کمک قدرت رسانه‌ای خود، نظام را منحرف از مسیر امام طی سال‌های اخیر معرفی کرده، مشکلات کنونی کشور را حاصل این انحراف اعلام کند. با چنین نقشه‌ای شیطانی، جریان فتنه درآینده، اینگونه القا خواهد کرد که برای حل مشکلات کشور، باید به خط اصیل امام(ره) برگشت! اما در این شعار، مراد آنان از امام اصیل، نه امام واقعی، بلکه امامی است که خودساخته‌اند و افرادی را هم به‌عنوان پرچمدار این امام معرفی خواهند کرد.
تنها راه جلوگیری از وقوع چنین فتنه‌ای شناخت مختصات، شاخصه‌ها و ویژگی‌های مکتب حضرت امام خمینی(ره) است. باید خطوط اصلی فکری امام(ره) را شناخت و این شناخت را، به نسل جوان منتقل کرد. اگر این چنین شد، مردم هرگز فریب جریان فتنه‌گر را نخواهند خورد. بنابراین در فتنه آینده، جریان فتنه قصد دارد با نام امام، به مقابله با امام بپردازد.

۱۳۹۴/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...