نسخه چاپی

ناخرسندی مقامات آمریكایی و فرانسوی از پیروزیهای ارتش سوریه در حلب

وزیران خارجه آمریكا و فرانسه خشم و نارضایتی خود را از پیروزیهای بزرگ اخیر ارتش سوریه علیه تروریست ها در منطقه حلب این كشور ابراز داشتند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای گروههای مسلحی را که علیه مردم و دولت سوریه می جنگند، معارض خواند و گفت: تداوم حملات نیروهای سوریه با حمایت روسیه علیه مناطق تحت کنترل معارضان به وضوح نشان از تمایل برای راهکار نظامی به جای فرصت دادن جهت دستیابی به یک راه حل سیاسی می دهد.

وی افزود: ما از نظام سوریه و حامیان آن می خواهیم که گلوله باران مناطق تحت کنترل معارضان بویژه در حلب را متوقف کنند.

ارتش سوریه با حمایت هم پیمانان خود از چند ماه پیش مناطق گسترده ای را از دست تروریست ها آزاد کرده است. در روزهای اخیر نیز ارتش سوریه شهرها و روستاهای زیادی بویژه دو شهر نبل و الزهراء در اطراف شهر بزرگ حلب را از تروریست ها بازپس گرفته است و به پیشروی برای آزادسازی کامل این شهر از آنها ادامه می دهد.

این درحالی است که وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه جداگانه ای حملات هوایی جنگنده های روس به گروههای مسلح در شهر حلب و اطراف آن را به زعم خود باعث شکست مذاکرات ژنو دانست و از این گروهها به عنوان معارضان مسلح یاد کرد.

این بیانیه با طرح ادعای حملات هوایی روسیه به غیرنظامیان در حلب و اطراف آن افزود: این حملات هوایی نباید بعدا بلکه فورا متوقف شود.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز نتوانست خشم خود را از پیروزی های ارتش سوریه در اطراف حلب و محاصره تروریست ها در این شهر پنهان کند و آنچه به زعم خود "حمله وحشیانه" دولت سوریه با حمایت روسیه برای محاصره حلب و تشدید آن خواند، محکوم کرد.

انتهای پیام/

۱۳۹۴/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...