نسخه چاپی

نیروی انتظامی در فضای سیاسی انتخابات بی‌طرف است

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینكه نیروهای نظامی و انتظامی حق دخالت در بحث های سیاسی را نخواهند داشت از بی طرفی مطلق ناجا در فضای سیاسی انتخابات خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با تمام ظرفیت در راستای برگزاری انتخاباتی امن تلاش خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از برنا، سردار حسین اشتری در حاشیه گردهمایی سراسری جانشینان فرماندهی انتظامی استان‌ها و رده‌های حوزه مرکزی ناجا با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب (س)، گفت: این همایش امروز با حضور جانشینان فرماندهان انتظامی استان‌ها، روسای پلیس پیشگیری برگزار و موضوعات و مأموریت های پیش رو مشخص و تبیین شد.

وی با بیان اینکه در این همایش، اولویت و اهداف برای سال آینده ترسیم و مشخص شد، افزود: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است که هفتم اسفند ماه برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: ناجا وظایفی را قبل، حین و بعد از انتخابات بر عهده دارد و مسئولیت امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی با مشارکت دستگاه‌های نظامی و امنیتی است.

سردار اشتری عنوان کرد: 250 هزار نفر نیروهای ناجا در برگزاری انتخابات حضوری فعال خواهند داشت، این نیروها در پای صندوق‌ها و در خصوص تأمین امنیت انتخابات ایفای نقش خواهند کرد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه با بیان اینکه نیروهای انتظامی از مرزها تا داخل شهرها، در جای جای کشور برای داشتن امنیتی مطلوب تلاش خواهند کرد، گفت: انشاءالله انتخاباتی آرام، امن و پرشور خواهیم داشت و امیدواریم با همکاری کاندیداها، برای مردم بصیر مشکلی به‌وجود نیاید.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: از مردم فهیم می خواهیم در صورت مشاهده مورد مشکوکی مراتب را از طریق تماس با سامانه 110 به نیروی انتظامی اطلاع دهند و این نیروها موظف هستند بلافاصله در محل حاضر و موضوع را پیگیری خواهند کرد.

فرمانده ناجا با اشاره براینکه نیروی انتظامی فارغ از جناح بندی و گوش به فرمان مقام معظم رهبری فعالیت می کند، بیان داشت: براساس تأکیدات و تدابیر مقام معظم رهبری و دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای نظامی و انتظامی به هیچ عنوان نباید در بحث های سیاسی دخالت داشته باشند؛ با توجه به اصل بی طرفی نیروهای مسلح در برگزاری انتخابات، کارکنان ما در این راستا توجیه شده اند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور از بی طرفی مطلق ناجا در فضای سیاسی انتخابات خبر داد و مطرح کرد: کارکنان نیروهای مسلح به ویژه کارکنان نیروی انتظامی تا زمانی که لباس خدمت به نظام و مردم را بر تن دارند تحت هیچ شرایطی حق دخالت در بحث های سیاسی را ندارند.

وی درباره تولید برخی از خودروهای داخل که در مقابل سرقت ایمن نیستند، توضیح داد: از سال های گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی با خودروسازان جلساتی داشته و امسال نیز این جلسات برگزار شده است و پلیس آگاهی براساس کشفیات و سرقت‌های صورت گرفته موارد و شگردها را به خودروسازان اعلام کرده اند.

اشتری با تأکید بر اینکه ایمنی سرنشینان خودرو برای ناجا حائز اهمیت است، ادامه داد: تذکراتی در این راستا به خودروسازان نیز داده شده است؛ موارد کمی بهبود یافته اما تا رسیدن به ایده آل فاصله داریم و از خودروسازان توقع می رود به تذکرات ناجا توجه کنند.

فرمانده ناجا درخصوص ابزارهای پلیس برای برخورد با خودروسازان در راستای نادیده گرفتن تذکرات، گفت: با خودروسازان توافقاتی صورت گرفته و شرکت های خودروساز مطابق بضاعت و توان خود باید توافقات را انجام دهند.

سردار اشتری درباره حادثه کارواش سعادت آباد، تأکید کرد: پلیس در این زمینه دخالتی نداشته و موضوع از طریق بازرسی و شهرداری درحال پیگیری است.

۱۳۹۴/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...