نسخه چاپی

معاون منابع انسانی قوه قضائیه:

سرمایه قوه قضائیه اعتماد مردم است

حجت الاسلام و المسلمین امینی گفت: سرمایه اجتماعی قوه قضاییه اطمینان مردم به قضات است لذا باید امانتدار باشیم تا اعتماد مردم را جلب كنیم.

به گزارش نما به نقل از میزان، حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا امینی» در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی خراسان در مشهد یکی از ویژگی های قاضی موفق را خوب گوش دادن به حرف مردم عنوان کرد و افزود: شغل قضاوت از جمله مسئولیت هایی است که زمینه برکت الهی در آن بسیار بوده و خداوند از قاضی که خودش را در پناه حق قرار می دهد مراقبت می کند.

معاون قوه قضاییه گفت: شغل قضاوت یک امانت الهی است و قاضی در برابر شغل خود و مردم مسئول می باشد لذا نوع نگرش قاضی به شغل خود در موفقیت وی بسیار حایز اهمیت است.

وی خطاب به کارآموزان افزود: هر قدر که نگرش شما نسبت به شغل قضاوت با اهداف تعیین شده برای این منصب مطابقت و هماهنگی داشته باشد با مشکل کمتری مواجه می شوید، سختی ها را می پذیرید و روح شما آرامش بیشتری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین امینی گفت: تفکر درباره عواقب و الزامات یک شغل قبل از پذیرش مسئولیت، فرد را به خودآگاهی می رساند و کمتر دچار لغزش می شود زیرا ریشه لغزش ها در کار این است که روح، رفتار و نگرش با الزامات ماموریت مان هماهنگ نباشد.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه افزود: همانطور که پست قضاوت یک امانت الهی است و باید مراقب آن بود، مردم نیز که خودشان برای مال و آبرویشان به سراغ قضات می آیند امانت الهی هستند. برابر روایات بعد از ایمان به خدا کاری بالاتر از خدمت به مردم نیست و شغل قضاوت فرصت بسیار مناسبی برای کمک به مردم و کسب رضایت الهی می باشد.

۱۳۹۴/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...