نسخه چاپی

وحدت و منافع ملی نباید فدای منافع گروهی و فردی شود

استاندار كردستان با اشاره به اینكه برگزاری انتخابات منجر به افزایش وحدت ملی شود، گفت: كاندیداها و احزاب باید همواره حافظ امنیت كشور و به تبع استان به ویژه استان های مرزی باشند.

به گزارش نما به نقل از مهر، عبدالمحمد زاهدی چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی فعالان سیاسی و دانشگاهیان که با موضوع سلامت و امنیت انتخابات زمینه ساز مشارکت حداکثری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به اینکه پنج گروه در برگزاری باشکوه انتخابات تاثیرگذار هستند، گفت: گروه نخست برگزارکنندگان انتخابات ازجمله وزارت کشور، استانداری‌ها، هیئت‌های اجرایی ونظارت، شورای نگهبان و غیره است.

وی گروه دوم که در برگزاری انتخابات نقش دارند را شامل نخبگان، روحانیون، اهالی رسانه و دانشگاهیان ذکر کرد و اظهارداشت: انتظار می رود این افراد فارغ از نگرش های سیاسی خود ردصدد افزایش مشارکت مردم در انتخابات باشند.

وی با اشاره به اینکه گروه سوم را هم فعالان سیاسی تشکیل می دهند، عنوان کرد: رقابت فعالان سیاسی در قالب جریان ها و احزاب مختلف منجر به جلب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات می شود.

استاندار کردستان ازجریان های اصلاح طلب واصولگرا در استان خواست که فضایی ایجاد کنند که مردم با میل و رغبت بیشتری به پای صندوق های رای بیایند.

زاهدی گروه چهارم تاثیرگذار در انتخابات را مردم خواند وادامه داد: مردم در طول تاریخ کشور هم قبل و هم بعد از انقلاب اسلامی همواره در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی از مسئولان جلوتربودند.

وی با بیان اینکه گروه پنجم را کاندیداها و هواداران آنها تشکیل می دهد، افزود: می طلبد کاندیداها هم تلاش کنند با رقابت سالم زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم را در انتخابات فراهم کنند.

وی عنوان کرد: کاندیداهایی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار گرفته است برای حضور در مجلس شورای اسلامی فرد صالحی شناخته شدند بنابراین از این افراد انتظار می رود که اقدامی خلاف قانون انجام ندهند.

استاندار کردستان بر انجام تبلیغات کاندیداها در چارچوب قانون تاکید کرد وگفت: نمایندگان مجلس ابزاری برای رفع بیکاری، حل مشکل آب، برق و غیره در اختیار ندارند لذا ازدادن چنین وعده های به مردم خودداری کنند تا در آینده موجب دلسردی و ناامید کردن مردم نشوند.

زاهدی وظیفه اصلی نمایندگان مجلس را قانون گذاری و نظارت براجرای صحیح قوانین ذکر کرد وافزود: جمهوری اسلامی ایران بزرگ ترین امانتی است که د راختیار ما قرارداده شده است.

وی با بیان اینکه وحدت و منافع ملی نباید فدای منافع گروهی و فردی شود، عنوان کرد: کسانی که در تبلیغات خود به مسائل قومی و مذهبی در استان دامن بزنند تحت تعقیب قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات منجر به افزایش وحدت ملی شود، گفت: کاندیداها و احزاب باید همواره حافظ امنیت کشور و به تبع استان به ویژه استان های مرزی باشند.

استاندار کردستان بیان کرد: در استان مرزی هم چون کردستان هر فردی که به واسطه فعالیت انتخاباتی خود امنیت استان را موردمخاطره قرار دهد برخورد می شود.

۱۳۹۴/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...