نسخه چاپی

اختصاصی نما

دغدغه‎های اصلاح‎طلبان مردم یا...

تقریبا در همه ادواری كه دولت‎های اصلاحات به روی كار آمده بودند، بر خلاف دیگر زمان‎ها كه تاكید داشتند مجلس نباید وكیل‎الدوله باشد، تنها راه رسیدن به شعا‎رهایشان را وجود مجلسی هماهنگ با دولت عنوان می‎كردند.

به گزارش خبرنگار سایت خبری نما؛ تنها دو روز به انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است؛ انتخاباتی که از ماه‎ها قبل حساسیت روی آن زیاد شده بود. تقریبا در همه ادواری که دولت‎های اصلاحات به روی کار آمده بودند، بر خلاف دیگر زمان‎ها که تاکید داشتند مجلس نباید وکیل‎الدوله باشد، تنها راه رسیدن به شعا‎رهایشان را وجود مجلسی هماهنگ با دولت عنوان می‎کردند.
برهمین منوال در چند ماه گذشته نیز همراه با جریانات سیاسی اصلاح‎طلب، دولت نیز وارد کارزار میدان انتخابات و مساله انتخابات نقل محافل‎شان شده است. آن‎ها در این چند ماه با تکرار این مساله واهی که مجلس نهم دائما در این دو سال سنگ بر سر راه دولت انداخته است و در حالی که تا پیش از این تنها راه نجات را برجام عنوان می‎کردند، مدعی شدند که تنها راه تحقق رفاه وعده داده شده، هماهنگ شدن مجلس و دولت است!
این ادعا در حالی مطرح می‎شود که همگان تاکید داشته‎اند که مجلس نهم بیشترین همکاری را با دولت یازدهم داشته است به طوری که تنها و مهمترین مساله این دولت یعنی برجام را در 20 دقیقه به تصویب رساند.
به هر شکل با همه فراز و نشیب‎ها لیست اصلاح‎طلبان برای مجلس شورای اسلامی بسته شد. اما خیلی طول نکشید تا اولین و بزرگترین نقطه ضعف و تناقض بزرگ این لیست مشخص شد؛ هیچ اقتصاددانی در این لیست حضور ندارد! علی‌رغم اینکه رکود، بیکاری، تورم و گرانی کالاهای اساسی شرایط پیچیده‎ای برای کشور به وجود آورده است، غلبه مدارك سياسي در فهرست اصلاح‌طلبان يعني سوداي يك مجلس سياسي شبيه مجلس ششم كه اقتصاد را به زمين مي‌زند.این وضعیت در حالی است که این جریان با مستمسک قرار دادن معیشت مردم، مدعی بودند با لباس شوالیه به مبارزه با فقر می آیند!
در همین راستا محمود دهقانی کارشناس اقتصادی در گفت‎وگو با نسیم آنلاین گفت: وقتی به بعضی از متصدیان دولت اصلاحات گزارش می‎شد که دغدغه بیشتر مردم بر اساس نظرسنجی‎ها، مسائل اقتصادی و معیشتی است آن‎ها پاسخ می‎دادند که ما برای توسعه سیاسی آمده‎ایم و معیشت در اولویت ما نیست!
از سخنان محمدرضا عارف سرلیست اصلاح‎طلبان نیز کاملا مشخص است که معشیت مردم که باید دغدغه اصلی یک نماینده مجلس باشد نه تنها در اولویت برنامه‎های اصلاح‎طلبان بلکه کلا دربرنامه‎های آن‎ها نبوده و نیست چراکه عارف در رابطه با نبود اقتصاددانان مطرح در فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: بنا نیست نماینده مجلس در همه زمینه‌ها تخصص داشته باشد!
البته این تنها بخش متناقض این لیست که مدعی است قصد ترمیم اوضاع اقتصاد را دارد نیست. نگاهی به کسانی که از این لیست حمایت می‎کنند نیز ما را به نتایج جالبی می‎رساند؛ یکی از این حامیان کسی نیست جز غلامحسین کرباسچی!
کرباسچی که سابقه فساد اقتصادی را در کارنامه خود دارد و به همین منظور در دادگاه محاکمه شده است، در زمان شهرداری تهران یک امپراطوری ایجاد کرده بود که خانه قصر مانند او به یکی از نمادهای سرمایه‎داری تبدیل شده بود و تا مدت‎ها او به یکی از نمادهای فاصله طبقاتی تبدیل شده بود.
در واقع اصلاح‎طلبان و دولتی‎ها در حالی شعارهای اقتصادی می‎دهند که یک مفسد سابق اقتصادی از آن‎ها حمایت می‎کند!
اما گذشته از این موضوع، نگاهی به سخنرانی‎های چهره‎های شاخص این لیست دغدغه‎های اصلی این افراد را مشخص می‎کند. با بررسی سخنرانی‎ها و مواضع انتخاباتی چهره‎های اصلاح‎طلب به نظر می‎رسد این لیست قرار است نمایندگان سران فتنه تا ملت ایران!
تقریبا در تمام سخنرانی‎های انتخاباتی اصلاح‎طلبان به جز تخطئه گذشتگان، مهمترین محور سخنان این طیف به رفع حصر سران فتنه مربوط می‎شود. در ادامه نگاهی می‎اندازیم به سخنان برخی از چهره‎های اصلی این لیست تا مشخص شود دغدغه اصلی آن‎ها نه مردم و وضعیت معیشت بلکه یک مجرم است.
محمدرضاعارف به عنوان سرلیست اصلاح‎طلبان در دانشگاه علامه طباطبایی درباره رفع حصرگفت: هم بنده و هم آقای روحانی قول دادیم؛ این مسئله هم جزء دغدغه‌های آقای روحانی است.امیدواریم بعد از انتخابات آن را به مسئله‌ای برد - برد تبدیل کنیم!
وی در بخشی از سخنان خود نیز رفع حصر را به عنوان دغدغه اصلی اصلاح‎طلبان برای مجلس دهم عنوان کرد و اظهار داشت: قول می‌دهم در‌صورتی‌که در مجلس دهم حضور پیدا کردیم، این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم.
در همین زمینه سهیلا جلودارزاده یکی دیگر از نامزدهای لیست اصلاح‎طلبان برای مجلس دهم در همایش مطالبات دانشگاهیان گفت: ما ناراحت و نگران کسانی هستیم که د رحصر هستند.
الیاس حضرتی کاندیدای دیگر لیست اصلاح طلبان در مناظره‎ای در دانشگاه علم وصنعت بر ضرورت رفع ممنوع التصویری یکی از افراد موثر در فتنه 88 تأکید کرد.
در حالی که مهم‎ترین مسئله کشور مسائل اقتصادی است، رفع حصر مجرمان سیاسی ؛تنها دغدغه‎ای شده است که تمام ذکر و فکر اصلاح طلبان را برای تصاحب کرسی‎های مجلس به خود مشغول کرده است. همچنین علی مطهری کاندیدای دیگر این لیست سیاسی اصلاح‎طلبان در گردهمایی فراگیر از دغدغه اصلی اصلاح‎طلبان گفت و به صراحت اعلام کرد: اگر به دنبال تحقق شعار «رفع حصر» هستید به پای صندوق‌های رای بیایید!!

حجت الاسلام احمد مازنی یکی دیگر از اعضای لیست اصلاحات نیز در همین راستا تاکید کرد: باید فضایی در مجلس آتی شکل گیرد تا دیگر مردم و رسانه‎ها از نشر سخنان رئیس دولت اصلاحات محروم نشوند.
گویا وعده‎های اقتصادی اصلاح‎طلبان و اعتدالیون از همان انتخابات 92 يك اشاره زودگذر شب انتخاباتي بیش نبوده است چرا که مصطفی کواکبیان در برنامه «امروز دیروز فردا» در تاریخ ششم دی سال93 پرده از دغدغه اصلی اصلاح‎طلبان برداشت و با سواستفاده از اعتماد مجری برنامه به صراحت گفت: من در هفته وحدت از مقام معظم رهبری درخواست دارم برای قضیه حصر سران فتنه تدبیر کنند!
موارد ذکر شده تنها بخش‎های عجیب این لیست نیست. یکی از مهمترین و عجیب‎ترین رخدادهای این انتخابات دعوت رسانه انگلیسی BBC از مردم برای رای دادن است؛ رای به لیست اصلاح‎طلبان! اینکه چرا ناگهان این رسانه روباه پیر به حمایت از برگزاری انتخابات در ایران پرداخته است، جای تامل دارد.
تاریخ گواه دخالت‎های وقیحانه انگلیس در ایران بوده است اما این‎بار دخالت رسانه دربار انگلیس متفاوت با دخالت‎های قبلی این روباه پیر است، سوال اصلی این است که چرا رسانه انگلیسی BBC که همیشه تبلیغاتش را به رای ندادن مردم ایران برای انتخابات اختصاص می داد این‎بار مردم ایران را به رای دادن به لیست اصلاح‎طلبان تشویق می‎کند؟ آیا جریاناتی در ایران وجود دارند که معتمد انگلیسی‎ها شدند؟ چه چیزی باعث شده است که این روباه پیر رای ندادن مردم را به رای دادن به لیست اصلاح‎طلبان ترجیح می‎دهد؟


۱۳۹۴/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...