نسخه چاپی

جدیدترین موضع گیری اردوغان درباره روسیه

رئیس جمهوری تركیه با اشاره به اینكه كشورش روسها را دشمن خود نمی داند مواضع قبلی درباره اینكه جنگنده ساقط شده روسیه حریم هوایی تركیه را نقض كرده، تكرار كرد.

به گزارش نما ، مهر به نقل از پایگاه النشره نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: ما ملت روسیه را دشمن نمی دانیم و امیدواریم که روابط ترکیه و روسیه عادی شود.

وی افزود: ما دشمن ملت روسیه نیستیم این برای کشوری که میزبان چهار میلیون گردشگر روس در سال است غیر ممکن است.حجم مبادلات تجاری به ۳۵ میلیارد دلار رسیده است و ما خواستار ارتقای آن به صد میلیارد دلار هستیم.

اردوغان گفت: ما متاسفیم که روسیه دوستی مانند ترکیه را به خاطر دو خلبان از دست داد.امیدواریم که اقداماتی برای عادی شدن روابط صورت گیرد.

وی ادعاهای آنکارا مبنی بر اینکه جنگنده سوخو ۲۴ روسیه به سبب نقض حریم هوایی ترکیه ساقط شده است را تکرار کرد و افزود: این موارد نقض با وجود هشدارهای ترکیه مستمر بود.

اردوغان تاکید کرد: آنها می گویند که اگر ما جنگنده را نمی زدیم این بحران با روسیه ایجاد نمی شد و هیچگاه نمی گویند که اگر روسیه حریم هوایی ما را نقض نمی کرد این اوضاع پیش نمی آمد.

وی افزود: اوضاع سوریه برای روسیه ممکن است منافعی در مکانی دور باشد اما برای ترکیه به مثابه مرگ و زندگی است.

۱۳۹۴/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...