نسخه چاپی

آیت الله محمدمهدی میرباقری در گفتگو با نما:

نفوذ از طریق تكنوكرات هایی اتفاق می افتد كه شعار واقع گرایی می دهند/طرفداران ادبیات توسعه غربی، محمل نفوذ دشمن

عکس خبري -نفوذ از طريق تکنوکرات هايي اتفاق مي افتد که شعار واقع گرايي مي دهند/طرفداران ادبيات توسعه غربي، محمل نفوذ دشمن

فكر نمی كنم كسی با این مخالف باشد كه طرفداران انقلاب، در هر جریانی كه باشند باید خودشان فاصله شان را با جریان دشمن روشن كنند؛ این یك وظیفه قطعی، واجب و ضروری است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه همواره دو جریان انقلابی و محافظه کار در کشور وجود داشته است، گفت: دشمنان اکنون احساس می کنند که جریان محافظه کار به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور نزدیک شده؛ خب طبیعتاً طمع می کنند که با حمایت از این جریان، آنان را در آن مراکز نفوذ مهم بدهند.
آیت الله محمّدمهدی میرباقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه آیت الله جنتی، آیت الله مصباح و آیت الله یزدی گفت: دشمنان هر کس که برایشان خطرناک تر باشد، تلاش می کنند که در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری قرار نگیرد و مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی را به نفع محاظه کارها تغییر بدهند. آنها به دنبال این هستند؛ می خواهند یک قشر همراه را در مراکز تصمیم گیری یاری کنند تا نفوذ یابند. طبیعتاً شخصیت هایی را می خواهند که مزاحم این جریان نباشند. این هدف آنها است که خیلی هم واضح است.

وی اضافه کرد: آنها با هر کس که دشمنی می کنند معلوم می شود که او در پیشبرد انقلاب مؤثر بوده است؛ مثل این سه بزرگوار. واضح است که این افراد چون در پیشبرد خط امام و مدار اصلی انقلاب اثرگذار هستند، مورد مخالفت دشمنان قرار می گیرند.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان، در خصوص اعلام حمایت دشمنان از یکی از لیست های انتخاباتی و ضرورت اعلام برائت این افراد، اظهار داشت: دشمنان کار خودشان را می کنند و طبیعی هم است، امّا دوستان ما باید موضع بگیرند تا معلوم شود که با آنها مخالف هستند. درواقع مخالفت خودشان را با جریان غرب و جریانی که می خواهد در انقلاب نفوذ کند به صراحت اعلام کنند. مسامحه در این زمینه، خیلی با انقلابی گری جور در نمی آید. فکر نمی کنم کسی با این مخالف باشد که طرفداران انقلاب، در هر جریانی که باشند باید خودشان فاصله شان را با جریان دشمن روشن کنند؛ این یک وظیفه قطعی، واجب و ضروری است.

میرباقری در پاسخ به سؤال خبرنگار نما ، درخصوص چرایی تمایل مجدد انگلیسی ها به دخالت در امور داخلی ایران، با بیان اینکه آنها به دنبال مهندسی انتخابات هستند، گفت: همواره دو جریان در کشور وجود داشته است؛ یک جریان، جریانی که انقلابی تر هستند و به دنبال مسیر تمدن دینی هستند، و دیگری جریان محافظه کار. آنان اکنون احساس می کنند که جریان محافظه کار به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور نزدیک شده؛ خب طبیعتاً طمع می کنند که با حمایت از این جریان، آنان را در آن مراکز مهم نفوذ بدهند . این بدان معنا نیست که این جریان وابستگان سیاسی به دشمن هستند؛ بلکه هم سویی فکری دارند.

وی تأکید کرد: هم سویی فکری موجب می شود که آنها از این جریان حمایت بکنند. احساسشان این است که این جریان به قدرت نزدیک است. من فکر می کنم که آنها از فضای کشور چنین چیزی را استشمام می کنند در حالی که به نظر می رسد تحلیل دقیقی نیست و این اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، در پاسخ به این سؤال که عده ای می گویند همینکه شورای نگهبان افراد را تأیید کرده است، دیگر نباید از نفوذی و غیر نفوذی حرف بزنیم؛ چقدر این حرف صحیح است، اظهار داشت: اگر نفوذ را به این معنا تلقی کنیم که یکسری افراد جاسوس هستند، این حرف آن ها درست است؛ امّا اگر نفوذ به معنای این است که یک جریانی در عین این که اهل نماز و عبادت و حتی در ابتدا با اصول انقلاب هم همراه است، ولی دارای یک جریان فکری هستند که به دنبال توسعه غربی است، نه این حرف درست نیست و باید نگران نفوذ بود. ببینید به نظر من اصلی ترین ابزار تصرف غرب در جامعه ما، الان ادبیات توسعه غربی است. کسانی که طرفدار ادبیات توسعه غربی هستند می توانند محمل نفوذ باشند، ولو اینکه نمازشب خوان هم باشند. من فکر می کنم نفوذ الان اینگونه است.

میرباقری با بیان اینکه نفوذ از طریق تکنوکرات ها اتفاق می افتاد، تصریح کرد: تکنوکرات هایی که ممکن است نمازخوان هم باشند، امّا ارزش های جهانی اسلام را قابل تحقق نمی دانند؛ بلکه آنها را شعار می دانند و با صدای بلند هم می گویند که ما واقع گرا هستیم. آنها آرمانگرایی را شعار می دانند؛ در حالی که واقع گرایی باید معطوف به آرمان باشد. دشمن هم همین کار را می کنند؛ دنبال آرمانهای خودش است، از واقعیت به آرمانهایش پل می زند. قصه این است، وگرنه اگر دنبال کسی می گردید که جاسوس باشد؛ خیر در اینها جاسوس وجود ندارد.

وی تأکید کرد: امّا اینکه بگوییم هرکس را که شورای نگهبان تأیید کرد، حتماً شورای نگهبان فیلتر فکری گذاشته است و دیگر مشکلی نیست؛ خیر این صحیح نیست، چون شورای نگهبان نه این کار را می کند و نه مأموریت خودش می داند. بنابراین ما باید مراقب باشیم و با جریان هایی که به ادبیات توسعه غربی معتقد هستند نه پیشرفت اسلامی، با آنها فاصله بگیریم چون می توانند محمل نفوذ دشمن باشند.

۱۳۹۴/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...