نسخه چاپی

رئیس پلیس آگاهی تهران

سرقت فرش توسط قالیشویی‌های كاغذی

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس آگاهی تهران با هشدار به زنان خانه دار برای جلوگیری از سرقت فرش توسط سارقان تبهكار، گفت: شهروندان مراقب شركت‌های كاغذی قالیشویی باشند.

سردار عباسعلی محمدیان در گفت و گو با خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان با اشاره به کلاهبرداری و سرقت فرش از سوی مجرمان تبهکار گفت: با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان شستن فرش های خود را قبل از نوروز و روزهای پایانی سال به قالیشویی ها می سپارند، برخی از تبهکاران با چاپ و توزیع گسترده آگهی تبلیغاتی در کمین شهروندان می‌نشینند.

وی ادامه داد: تبلیغات سارقان تنها یک برگه با یک شماره تلفن بدون اشاره به آدرس یا مجوز قالیشویی است. بسیاری از شهروندان نیز متاسفانه به این آگهی های خیابانی و بعضا چاپ شده در نیازمندی های روزنامه اعتماد کرده و به راحتی در دام سارقان گرفتار می شوند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران برخی سارقان با اجاره دفترهای اداری به صورت کوتاه مدت با اجاره بهای بالا و جعل مجوز قالیشویی در ماه‌های پایانی سال به فعالیت پرداخته و پس از جمع آوری فرش های مشتریان برای شستشو با پس دادن دفتر متواری شده و فرش ها را سرقت می کنند.

محمدیان با بیان اینکه ترفند دیگر سارقان فرش ارائه نرخ های بسیار کم برای شستشو است، تاکید کرد: بهترین راه برای جلوگیری از سرقت فرش ها توسط سارقان استفاده از قالیشویی های مجاز اتحادیه و دارای مجوز رسمی است. به هیچ عنوان صرف چاپ آگهی در روزنامه‌های معتبر دلیلی برای معتبر بودن قالیشویی نیست. در سال‌های گذشته باندهایی را دستگیر کردیم که از طریق آگهی روزنامه ای صدها تخت فرش نفیس را سرقت کرده بودند.

وی به شهروندان به ویزه زنان خانه دار توصیه کرد هنگام تحویل فرش به کارگر قالیشویی حتما از او کارت شناسایی درخواست کرده و مشخصات ظاهری و پلاک خودرو را یادداشت کنند تا هنگام بروز مشکل پلیس بتواند مجرمان را شناسایی و دستگیر کند. همچنین شهروندان برای اطمینان بیشتر از فعالیت شرکت قالیشویی می توانند در تماس با اتحادیه وضعیت شرکت را استعلام کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه برخی افراد خودشان اقدام به شستشو فرش در منزل می کنند، گفت: برخی از شهروندان پس از شستشو فرش را روی دیوار قرار می دهند تا خشک شود، بهتر است پس از شستشو فرش به هیچ عنوان آن را روی دیوار مشرف به کوچه پهن نکنید.

محمدیان در پایان تاکید کرد: برای نظافت داخل منزل نیز به هیچ عنوان از کارگران رهگذر و خیابانی استفاده نشود و بهتر است از کارگرانی که در شرکت های قانونی حضور دارند استفاده شود.

۱۳۹۴/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...