نسخه چاپی

وزیر خارجه رومانی در نشست با ظریف:

فرصت های زیادی برای گسترش روابط ایران و رومانی ایجاد شده است

وزیر خارجه رومانی با بیان اینكه فرصت های زیادی برای گسترش روابط ایران و رومانی ایجاد شده است، گفت: به آقای ظریف قول می دهم در اولین فرصت كمیسیون مشترك اقتصادی برگزار شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، «لازار کوماسکو» وزیر امور خارجه رومانی در نشست مشترک با محمدجواد ظریف که عصر امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهارداشت: ابتدا می خواهم بگویم بسیار خوشحالم که این فرصت به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه برای از سرگیری روابط قصد همکاری داریم، گفت: با تحولات جدیدی که در سطح بین الملل وجود دارد بر اجرای توافقات موجود تاکید می کنیم. اعتقاد داریم که روز اجرای برجام، تغییرات زیادی را برای گسترش روابط ایجاد کرده است.

وزیر خارجه رومانی خاطرنشان کرد: امیدوارم همکاری خوبی داشته باشیم؛ حوزه های همکاری بسیار زیادی وجود دارد و می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

کوماسکو افزود: هیئت همراه من بر اساس شانس به اینجا نیامده است. بلکه بر اساس تحقیق و حوزه های همکاری به اینجا آمده اند. بنده در جلسه امروز صبح در اتاق بازرگانی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر حضور پیدا کردم.

وی با تاکید بر اینکه اولین قدم های حرکت برای افزایش روابط، برداشته شده است، اظهارداشت: حوزه های مختلفی برای همکاری وجود دارد؛ انرژی و حمل و نقل از حوزه های مهم برای گسترش روابط است. توافق کرده ایم در این حوزه ها همکاری خود را افزایش دهیم.

وزیر خارجه رومانی ادامه داد: کریدور دریای سیاه جهت دسترسی به کشورهای اروپایی برای ایران مهم است و شرکتهای اروپایی می توانند از این طریق به توسعه روابط با ایران بپردازند.

کوماسکو افزود: می توانیم در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعت ریل و معدن نیز همکاری خوبی داشته باشیم.

وزیر خارجه رومانی در ادامه به فرصت های همکاری در حوزه های فرهنگی و گردشگری پرداخت و گفت: ما امروز شروع بسیار خوبی برای گسترش این همکاری ها داشتیم و خوشحالم که این فرصت به وجود آمده است و در اولین فرصت در کمیسیون مشترک اقتصادی این مباحث مطرح خواهد شد.

وی افزود: به آقای وزیر قول می دهم در اولین فرصت این کمیسیون برگزار شود. حوزه های بسیاری برای همکاری بین دو کشور ایران و رومانی وجود دارد و این به ایجاد ثبات و امنیت در هر دو منطقه کمک خواهد کرد.

۱۳۹۴/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...