نسخه چاپی

روزانه ۷ لیوان آب بنوشید تا كمتر غذا بخورید!

افزایش مصرف یك تا سه لیوان آب در طول روز می‌تواند به كاهش دریافت كالری بخصوص مصرف شكر، سدیم و اسیدهای چرب مؤثر باشد. نوشیدن هفت لیوان آب در روز می‌تواند این مقدار را تا ۲۰۰ كالری كاهش دهد.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین؛ متخصصان همواره توصیه می‌کنند، باید روزانه یک تا ۵/۱ لیتر آب نوشید، زیرا این مقدار برای عملکرد صحیح اندام‌ها، متابولیسم و دفع مواد سمی و زاید از بدن لازم است.
اما تحقیق اخیر ثابت می‌کند، نوشیدن چند لیوان اضافی آب احساس شادابی را افزایش می‌دهد و تمایل به مصرف غذا و دریافت کالری را کم می‌کند. به طور متوسط هر کدام ازما معمولاً چهار لیوان آب در روز می‌نوشیم.
محققان برای تشخیص دقیق این نظریه، عادات غذایی بیش از ۱۸ هزار و 300 نفر را در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ بررسی کردند. در بین عوامل گوناگون، مقدار معمول نوشیدن آب و مایعات دیگر مانند چای بدون قند و قهوه را به خاطر دارابودن آب ارزیابی کردند. شرکت کنندگان به طور متوسط حدود ۲/۴ لیوان آب در روز می‌نوشیدند که ۳۰ درصد مقدار توصیه شده است. مقدار کالری روزانه آن‌ها نیز بیش از دو هزار و ۱۵۷ کالری بود که ۱۲۵ کالری به نوشیدنی‌های شیرین و ۴۳۲ کالری به خوراکی‌هایی مانند دسر، اسنک و شیرینی‌ها مربوط می‌شد که بسیار پرکاری، اما فاقد ارزش غذایی است.
نتایج نشان داد، مقدار کلی کالری مصرفی و همچنین خوراکی‌های سرشار از چربی‌های اشباع شده، نمک و شکر در کسانی که یک تا سه لیوان آب بیشتر مصرف کردند، به میزان ۶۸ تا ۲۰۵ کالری کاهش یافت. در این صورت دریافت سدیم نیز ۷۸ تا ۲۳۵ گرم و شکر پنج تا ۱۸ گرم کمتر شد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...