نسخه چاپی

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما :

سفرهای هئیت اقتصادی خارجی به ایران تنها هزینه بر بوده تا نتیجه بخش!/ خارجی ها به دنبال بازار مصرف، كالاهای تولیدی خود هستند

تا كنون كه همه این سفرها برای كشور فقط هزینه داشته است و هنوز اقدامات عملی و مثبتی را شاهد نبودیم

به گزارش نما؛ موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در رابطه با سفرهای اخیر هئیت های اخیر اقتصادی به ایران اظهار داشت: همان¬طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، سفرهایی که هئیت های مختلف از جمله هئیت های اقتصادی به ایران داشته¬¬اند، خروجی خاصی دیده نشده است. به طوری که نتایج عملی آن قابل مشاهده نیست.
وی افزود: بهر جهت تفاهم نامه هایی که دراین سفرها نوشته می شود، باید منتج به نتیجه بشود. همانطورکه از هئیت وزرا هم اعلام شد، متأسفانه بیشتر این هئیتها به دنبال صادرات محصولات خودشان هستند؟! مسلما اگر در این سفرها هئیت خارجی به دنبال سرمایه گذاری باشند و یا به دنبال ورود تکنولوژی جدیدی باشد، این سفرها مثمر ثمر خواهد بود.
ثروتی درادامه خاطر نشان کرد: به عنوان مثال اگر به کشوری مثل ترکیه توجه کنیم، در قراردادهایی که با کشورهای خارجی در رابطه با خودرو می بندد، تولید آن خودرو در داخل ترکیه انجام می شود، اما اینکه ما فقط قطعات و یا کالای تولید شده خارجی را بیاوریم، این موضوع جز فلج کردن اقتصاد برای کشور چیزی را در پی نخواهد داشت؛ چنانچه در گذشته فرانسه علی رغم اینکه تعهد داده بود که برای تولید پژو یکسری قطعات بدهد، حتی از دادن این قطعات سر باز زد .
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: به هر جهت امیدواریم با توجه به شعارهای دولت یازدهم در رابطه با گشایش اقتصادی ، این سفرها هئیت خارجی منتج به نتیجه برای کشور شود؛ تا کنون که همه این سفرها برای کشور فقط هزینه داشته است و هنوز اقدامات عملی و مثبتی را شاهد نبودیم، زیرا این تفاهم نامه و قراردادها تا عملا اجرا نشود، اتفاق خاصی در جهت بهبودی وضعیت اقتصادی در پی نخواهد داشت.

۱۳۹۴/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...