نسخه چاپی

اروپا از اول فروردین دیگر پناهجو نمی‌پذیرد

اتحادیه اروپا بر سر بازگرداندن همه مهاجران به تركیه و راه ندادن آنها به داخل اتحادیه از ابتدای فروردین با آنكارا به توافق رسید.

به گزارش نما به نقل از فارس، پس از تلاش اتحادیه اروپا برای استقرار ناوهای جنگی ناتو در آب‌های مدیترانه برای جلوگیری از ورود پناهجویان عمدتاً سوری، حالا اتحادیه برای بازپس فرستادن مهاجران روش جدیدی پیدا کرده است.

بر اساس گزارش دیلی‌صباح، «یوها سیپیلا» نخست‌وزیر فنلاند و «بهوسلاو سوبوتکا» نخست‌وزیر چک امروز مشترکاً اعلام کردند که مذاکرات برای پس فرستادن پناهجویان به ترکیه از اول فروردین به نتیجه رسیده است.

این دو مقام اروپایی اعلام کردند که «احمد داوداوغلو» نخست‌وزیر ترکیه بالاخره شروط اتحادیه اروپا را پذیرفته و از اول فروردین هر پناهجویی که قصد ورود غیرقانونی به اروپا از طریق مدیترانه را داشته باشد، دستگیر و به ترکیه دیپورت خواهد شد.

یک مقام ترکیه‌ای که نمی‌خواسته نامش افشا شود البته سخنانی مغایر با اخبار اروپایی‌ها داشته و گفته که بازگرداندن پناهجویان از 16 فروردین آغاز خواهد شد.

اتحادیه اروپا مدعی است که بر اساس مفاد توافق جدید، به ازای هر پناهجوی سوری که در دریا گرفته شود و به ترکیه بازگردانده شود، یونان یک پناهجو را از مرزهای زمینی پذیرش می‌کند؛ عملی برای کساد کردن بازار کار قاچاق‌چیان انسان در مدیترانه.

ترکیه پیش از این دریافت 6 میلیارد یورو کمک مالی و تسریع روند عضویت خود در اتحادیه اروپا را در ازای توافق با اتحادیه خواستار شده بود.

از سوی دیگر، «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرد: «ما و اتحادیه اروپا [بر سر مسئله آوارگان سوری] توافق کردیم و اقدامات مهمتری بین ما صورت خواهد گرفت».

وی با بیان این مطلب افزود: «ما حق داریم از همه کشورها انتظار داشته باشیم که در جنگ ما علیه تروریسم در کنارمان باشند».

اوغلو در ادامه تأکید کرد: «برای ابعاد جدید میان ترکیه و اتحادیه اروپا اقداماتی انجام دادیم در نتیجه فصل 33 در ضمن مذاکرات پیوستن به این اتحادیه باز خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...