نسخه چاپی

ارزیابی فایننشال تایمز از تحریم گازی روسیه علیه اروپا

یك روزنامه معتبر انگلیسی نوشت: اگر روسیه جریان گاز طبیعی به شرق و مركز اروپا را متوقف كند، اتحادیه اروپا با موج فاجعه بار مهاجران به خصوص از اوكراین روبرو خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز نوشت: اگر اوضاع بر سر تحریمهای ضد روسی غرب تشدید شود، مسکو ممکن است صادرات گاز طبیعی به کشورهای اروپایی را قطع کند و این مسئله تبعات فاجعه باری برای اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت.

این روزنامه در ادامه افزود: کشورهای اروپایی که با بحران مهاجرت روبرو هستند، از یک فاجعه جدید به شدت ترس و واهمه دارند، به خصوص قطع عرضه گاز روسیه به مناطق مرکزی و شرقی اروپا می تواند بحران جدیدی را ایجاد کند.

کشوری که بیشترین آسیب را از قطع صادرات گاز روسیه متحمل خواهد شد، اوکراین خواهد بود. در صورت قطع صادرات گاز روسیه، اوکراین با فروپاشی اقتصادی روبرو می شود و ممکن است اوکراینی ها به سایر کشورهای اروپایی از جمله لهستان، آلمان مهاجرت کنند. این وضعیت موجب تشدید بحران مهاجرت در اروپا خواهد شد.

مهمترین شرط برای جلوگیری از وقوع این سناریوی فاجعه بار این است که اروپا نقش روسیه در نظم اقتصادی و ژئوپلیتیک اروپا را به رسمیت بشناسد.

روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

۱۳۹۴/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...