نسخه چاپی

جدیدترین اظهارنظر معاون آخوندی

تأیید معضل «WC» در كشور

معاون وزیر راه با اشاره به معضل «سرویس‌ بهداشتی» در جاده‌های كشور گفت: متأسفانه در زمینه سرویس بهداشتی در كشور كار مطلوبی انجام نشده است كه دلیل آن هم همان پراكندگی صدور مجوزها است، زیرا نهادها و سازمان‌های كشور زیر بلیط یك دستگاه نمی‌روند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، داود کشاورزیان در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز 95 با اشاره به اینکه در روزهای نخست تعطیلات نوروز 18 استان شاهد برف و کولاک بودند، اظهار داشت: در نیمه دوم تعطیلات نوروز نیز 11 استان نیز شاهد برف و کولاک بودیم که حتی همین امروز دوشنبه 16 فروردین نیز در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد برف هستیم.

کشاورزیان با اشاره به فعالیت 6 هزار و 300 نفر به همراه 4 هزار و 460 دستگاه انواع ماشین آلات در ایام نوروز عنوان کرد: در مجموع 12 هزار راهداری به همراه 8 هزار و 200 ماشین آلات در این ایام آماده باش بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به فعالیت 15 هزار دستگاه اتوبوس، 27 هزار مینی بوس، 38 هزار سواری در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این ایام 8 میلیون نفر با حمل و نقل عمومی سفر کردند که 60 درصد سفر با اتوبوس بود.

کشاورزیان به ورود و خروج 820 هزار نفر در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: 33 درصد این افراد خارجی بودند که بیشتر این ورود و خروج‌ها مربوط به شکروهای عراق ترکیه و آذربایجان بوده است.

وی به سامانه 141 که به عنوان پیامک، وبگاه تلفن و اپلیکیشن در زمینه راه‌ها طراحی شده است اشاره کرد و گفت: 8 میلیون نفر در این ایام به این سامانه مراجعه و بهره مند شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره تعداد ترددها براساس ترددشمارهایی که از دو سال قبل فعال بودند اشاره کرد و گفت: براساس شمارش ترددشمارها حدود 0.9 درصد بوده است که عمده این ترددها در محورهای شمال و تهران بوده است.

کشاورزیان به 23 هزار پرواز داخلی و بین المللی و استفاده سه میلیون مسافر از حمل و نقل هوایی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: یک میلیون نفر نیز از حمل و نقل ریلی استفاده کردند و در زمینه حمل و نقل دریایی نیز بیش از 14 هزار سفر برای جابجایی دو میلیون مسافر صورت پذیرفت.

وی پُر ترددترین نقاط مرزی کشور را به ترتیب مهران 200 هزار نفر، بازرگان 100 هزار نفر، شلمچه 70 هزار نفر، اردبیل 55 هزار نفر و رازی در مرز ترکیه 50 هزار نفر عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به انتقادی در زمینه وجود مجتمع‌ها و واحدهای پذیرایی غیرمجاز که حریم راه‌ها را تجاوز کردند، توضیح داد: متأسفانه نهادهای مختلفی از جمله دهیاری‌ها و بخشداری‌ها مجوز و صدور پروانه ساخت واحدهای پذیرایی در حاشیه جاده‌ها را می‌دهند در حالیکه ساخت هر مجتمعی در حاشیه جاده باید مجوز آن از راهداری گرفته شود، هم اکنون 600 مجتمع بین راهی فعال هستند که 50 تا 60 مجتمع به تازگی به بهره برداری رسیدند و بیش از 400 مجتمع در حال ساخت است و همین تعداد نیز تقاضا برای صدور مجوز در دست بررسی است.

کشاورزیان در این باره ادامه داد: نظارت بر این مجتمع‌ها بر عهده دستگاه‌های مختلفی از جمله وزارت بهداشت در حوزه بهداشت، سازمان میراث فرهنگی در حوزه مربوط به خود و یا اگر مجتمعی به مانند پمپ بنزین باشد نظارت آن بر عهده شرکت پخش است، بنابراین نمی‌توان با مجتمع‌های بین راهی که در حاشیه راه‌ها ساخته شده است و مجوز راهداری ندارند برخورد کرد. به طور مثال در جاده چالوس نهادهای مختلفی به صدور پروانه برای ساخت این مجتمع‌ها اقدام کردند که اکثر آنها در حریم راه‌ها هستند.

وی در باره مشکلات سرویس‌های بهداشتی در جاده‌ها خاطرنشان کرد: متأسفانه در زمینه سرویس بهداشتی کار مطلوبی انجام نشده است که دلیل آن هم همان پراکندگی صدور مجوزها است. نهادها و سازمان‌ها زیر بلیط یک دستگاه نمی‌روند، ولی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر می‌تواند در فعالیت‌های پیش روی خود مسئله ساماندهی سرویس‌های بهداشتی را ورود و پیگیری کند.

۱۳۹۵/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...