نسخه چاپی

پایتخت در صدر اهدای خون نوروزی

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بیش از ۸۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن طی تعطیلات نوروز در بیمارستان‌ها و مراكز درمانی توزیع شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دکتر بشیر حاجی بیگی از توزیع بیش از ۸۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طی ایام نوروز خبر داد و گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی و مازندران بیشترین میزان اهدای خون را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین در مورد شاخص اهدای خون مستمر در کشور طی مدت یاد شده، گفت: بیش از 54 درصد میزان خون‌های اهدایی از اهداکنندگان مستمر به دست آمده است.

حاجی بیگی ادامه داد: از لحظه آغاز سال 95 تا 13 فروردین ماه سال جاری، 51 هزار و 716 واحد خون توسط مردم اهدا شده که هشت هزار و 652 واحد آن مربوط به شهروندان تهرانی بوده است.

وی با بیان اینکه استان‌های خراسان رضوی و مازندران پس از تهران به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم اهدای خون در نوروز قرار داشتند، افزود: در این مدت، میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هفت درصد رشد داشته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: بیشترین رشد اهدای خون در ایام نوروز در استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بوده است. همچنین از میزان کل اهدای خون 96.5 درصد توسط آقایان و 3.5 درصد توسط زنان اهدا شده است.

حاجی‌بیگی اظهار کرد: در ایام نوروز 88 هزار و 723 واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول فشرده شده، پلاسما و پلاکت درمراکز درمانی و بیمارستان‌ها توزیع شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، وی گفت: طی این مدت هشت هزار و 979 نفر برای اولین بار خون اهدا کرده‌اند که بدین ترتیب نزدیک به 20 درصد از خون اهدایی ایام نوروز توسط اهدا اولی‌ها تامین شده است.

۱۳۹۵/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...