نسخه چاپی

عضو كمیسیون سیاست خارجی مجلس:

نگرانی ها در زمینه سوئیفت جدی است

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس با تاكید بر اینكه نگرانی ها در این زمینه سوئیفت جدی است، گفت: دولت باید گزارشی از روند اجرای برجام و ارزیابی از انجام تعهدات غربی ها به مردم و مجلس شورای اسلامی ارائه كند.

به گزارش نما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی تهران نیوز، با تاکید بر اینکه به غرب نباید اعتماد کرد، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور همه مسائل کشور را وعده به اجرایی شدن برجام دادند در حالی که دلسوزان نظام متذکر شدند که همه مسائل کشور به برجام ارتباط ندارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور اصرار داشتند که مسائلی مانند رفع مشکل آب آشامیدنی، ازدواج جوانان، اشتغال، محیط زیست و غیره به بر جام مربوط است، عنوان کرد: آقای روحانی تاکید داشتند که برجام عملیاتی شود این مشکلات رفع می شود ولی هم اکنون نتیجه برجام چه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توافق صورت گرفته در برجام در هاله ای از ابهام است، افزود: برخی از تعهداتی که غربی ها بر عهده گرفتند اجرایی نشده و در برخی موارد نیز تحریم ها لغو نشده است.

*هم اکنون شاهد فشار غربی ها مبنی بر اعمال تحریم های جدید هستیم

نقوی حسینی با اشاره به اینکه شاهد فشار غربی ها مبنی بر اعمال تحریم های جدید هستیم، ادامه داد: همان طور که پیش بینی میشد برجام نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه همه وعده های داده شده نیز بر زمین مانده و سفره مردم تغییری نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که تذکر داده میشد که برجام برای آینده کشور درست نیست و خسارت آور است، آقای رئیس جمهور میگفتند که منتقدان از جیب مردم خبر ندارند که چنین نظری بیان می کنند، گفت: آیا هم اکنون برای جیب مردم تغییری حاصل شده است؟.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در کمیسیون امنیت ملی در خصوص موضوع سوئیفت جلسه تشکیل دادیم و موضوع را بررسی کردیم، تصریح کرد: نگرانی ها در این زمینه جدی است.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه غربی ها ناجوان مردانه با کشورمان برخورد کرده اند، گفت: با این تجربه چطور می توان در مورد مسائل دیگر با غربی ها مذاکره کرد؟.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید مسئله اجرای برجام را بررسی دقیق کند تا به حل شدن مشکلات کمک شود، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید گزارشی از روند اجرای برجام و ارزیابی از انجام تعهدات غربی ها به مردم و مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

۱۳۹۵/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...