نسخه چاپی

فعلا درباره اسد حرف نزنیم

سرگئی ریابكوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته است كه تقاضا برای كناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت جلوی فرصت‌ها برای رسیدن به راه حل سیاسی در بحران سوریه را می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از دیپلماسی ایرانی: خبرگزاری رسمی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته است که تقاضا برای کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت جلوی فرصت ها برای رسیدن به راه حل سیاسی در بحران سوریه را می گیرد. وی همچنین گفت که مسکو پیشنهاد می دهد که بحث بر سر سرنوشت بشار اسد به وقت دیگری موکول شود و این مساله ای است که طرف های درگیر در سوریه باید بعدا درباره آن صحبت کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدل ایست آنلاین، سرنوشت اسد همچنان محل اختلاف اصلی میان حکومت و مخالفان سوریه است که پیش بینی می شود ظرف روزهای آینده مجددا مذاکرات خود را در ژنو از سر بگیرند. انتظار می رود که مذاکرات صلح پیش رو که احتمالا در دهم آوریل آغاز خواهد شد، بتواند خط پایانی بر بحران سخت سوریه که بیش از 270 هزار کشته از سال 2011 تا کنون برجای گذاشته است، ترسیم کند.

این در حالی است که یکی از مسئولان هیئت مخالفان سوری نگرانی خود را از "چشم پوشی ایالات متحده" نسبت به آینده بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بیان داشت و گفت همچنان امیدواریم که واشنگتن "اعتبار بخشی دوباره" به رئیس جمهوری سوریه را رد کند.
خانم بسمه قمضانی عضو کمیته عالی مذاکره کنندگان در ژنو درباره عملیات انتقال سیاسی گفت: «چشم پوشی های واقعا آزاردهنده ای از سوی ایالات متحده وجود دارد که جدا ما را می آزارد. نمی دانیم واقعا ایالات متحده بر سر چه چیز با مسکو مذاکره می کند. ما همه نوع شایعه ای را می شنویم. ما همچنان منتظریم ببینیم هنوز ایالات متحده بر سر موضع خود در مخالفت با اعتباربخشی به اسد هست یا خیر.»

این در حالی است که ارتش سوریه و گروه های شبه نظامی وفادار به آن با حمایت هوایی روسیه پیشرفت های میدانی مهمی را در مرکز سوریه داشته اند. آنها هفته گذشته توانستند یکی از آخرین شهرهایی که مقر داعش در استان حمص بود را پس بگیرند. چند روز قبل از آن نیز توانسته بودند شهر تدمر را از داعش پس بگیرند.

هیئت عالی مخالفان سوریه که در حال حاضر از سوی مخالفان سوری در مذاکره با نمایندگان حکومت اسد حاضر می شود همچنان بر کنار رفتن بشار اسد از قدرت برای آغاز مرحله انتقالی اصرار دارد. در حالی که دمشق می گوید سرنوشت بشار اسد را صندوق های رای تعیین می کنند و پیشنهاد تشکیل حکومت گسترده متشکل از اعضای حکومت و مخالفان سوری داده است.
تا کنون جنگ سوریه که از مارس 2011 آغاز شده باعث کشته شدن بیش از 270 هزار نفر و آواره شدن 4.7 میلیون نفر شده است.

در حال حاضر کشورهای بزرگ به ویژه ایالات متحده و روسیه فشارهای تازه ای را برای پایان دادن به بحران سوریه آغاز کرده اند. در مذاکرات ژنو که از 27 فوریه آغاز شده است نمایندگان همه طرف های سیاسی به استثنای داعش و جبهه النصره حضور دارند.

۱۳۹۵/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...