نسخه چاپی

فاجعه در استادیوم

دو تیم انگلستان و اسكاتلند مطابق رسم همه ساله خود در یك روز بهاری قرار بود به مصاف هم بروند. در آن سال ها چهار تیم بریتانیایی اسكاتلند، انگلستان، ایرلند شمالی و ولز در رقابت هایی دوره ای به مصاف هم می رفتند.

به گزارش نما به نقل از کاپ، این رقابت ها از روز22 فوریه آغاز شد و نتایج زیر در آن رقم خورد:

ایرلند 3 ولز 0

اسکاتلند 5 ایرلند 1

انگلیس 0 ولز 0

اسکاتلند 5 ولز 1

انگلیس 1 ایرلند 0

به این ترتیب همه چیز به دیدار سرنوشت ساز انگلیس و اسکتلند کشیده شد. مسابقه ای که در آن، یک تساوی به منزله قهرمانی اسکاتلند در بریتانیا بود و انگلیس باید حتما در این مسابقه پیروز می شد. بیش از 100 هزار تماشاگر به استادیوم آیبروکس آمدند تا شاهد این دیدار حساس باشند. ورزشگاهی که توسط رنجرز سه سال قبل با مبلغ ۲۰ هزار پوند ساخته شده بود. اما ستون های چوبی استادیوم نتوانست این همه فشار را تحمل کند.

در اوایل مسابقه قسمت غربی طبقه دوم ورزشگاه ناگهان فروریخت و بسیاری از تماشاگران به طبقه پایین فرو رفتند که منجر به فوت ۲۵ نفر شد. سه نفر از این ۲۵ نفر بر اثر سکته قلبی از دنیا رفتند. پس از این اتفاق بسیاری از تماشاگران وحشت زده به درون زمین ریختند و بازی برای ۲۰ دقیقه متوقف شد. اما سپس پیگیری شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این بازی آلکساندر براون برای انگلیس گلزنی کرد و جیمی ستل هم تک گل اسکاتلند را به ثمر رساند. با این وجود اتفاقات رخ داده در بازی و زخمی شدن 527 تماشاگر عاملی بود که سبب شد این دیدار بی اعتبار شناخته شود. به این ترتیب ورزشگاه ویلاپارک بیرمنگهام میزبان دیدار تکراری شد که ان مسابقه با تساوی(2-2) خاتمه یافت و اسکاتلند قهرمان این تورنمنت شد.

۱۳۹۵/۱/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...