نسخه چاپی

بادامچیان: عبدالله نوری چه هست كه بخواهد به نظام فشار بیاورد

عکس خبري -بادامچيان: عبدالله نوري چه هست که بخواهد به نظام فشار بياورد

قائم مقام حزب موتلفه می‌گوید: اصلاح‌طلبان اگر بخواهند به نام اصلاحات در انتخابات بعد حضور بیابند، شكست خواهد خورد.

به گزارش نما، اسدالله بادامچیان در گفت وگو با هفته نامه مثلث، درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، اظهار داشت: اصلاح طلبان با یک بن بست و سردرگمی برای ورود به صحنه رقابت سیاسی آینده مواجه هستند. چون نمی دانند یا هنوز نتوانستد به این جمع بندی برسند که بالاخره به نام اصلاح طلبی به عرصه بیایند یا به نام دیگران برای ورود دوباره به قدرت بسترسازی کنند.
وی افزود: اگر بخواهند به نام دیگران بیایند آن وقت نمی توان نامش را برنامه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده گذاشت. اگر بخواهند به نام اصلاحات بیاید که از حالا می گویم برنامه آنها شکست خواهد خورد چون هیچ طبقه اجتماعی امیدی ندارد که نامزد اصلاحات بتواند مشکلات اقتصادی کشور و دغدغه های معیشتی مردم را حل کند یا حتی بستری برای بهبود فضای سیاسی را فراهم کند. فارغ از آنکه شعار اصلاح طلبان برای رقابت سیاسی پیش رو مقبولیتی در بین مردم نخواهد داشت، آنها نامزد برجسته ای هم ندارند که مردم بتوانند به وی امید ببندند و به برای حل مشکلات اقتصادی شان اقبال کنند.
بادامچیان با بیان اینکه بعضی از اصلاح طلبان مثل عبدالله نوری در ماجرای فتنه سال 88 متهم به نقش آفرینی در آن قضایا هستند، در پاسخ به اینکه آیا وی با طرح مباحث رادیکالی به فکر هزینه سازی برای نظام است، گفت: عبدالله نوری چه هست که بخواهد به نظام هم فشار بیاورد! او اگر می توانست به خودش قوت می داد. من تیم او را دارای وجهه نمی دانم.
وی در پاسخ به اینکه فکر می کنید برای انتخابات ریاست جمهوری طیف نزدیک به آقای خاتمی جدی وارد صحنه می شود؟، گفت: اختیار با خودشان است. بخش های تندرو و بخش های مرتبط با فتنه به آقای خاتمی اعتقادی ندارند. طیف معتدل هم ایشان را رهبر خود نمی داند البته نمی دانم در بین اصلاح طلبان هنوز هستند گروه هایی که خاتمی را رهبر خودشان بدانند یا خیر؟
وی در پاسخ به اینکه حتی بین معتدلین اصلاحات هم آقای خاتمی شخصیت محوری به حساب نمی آید؟، گفت: شخصیت محوری غیر از پیشوایی یک جریان است. بالاخره ایشان در بین آنها وجهه و موقعیت دارد اما اینکه می تواند آنها را جمع و جور و هدایت کند، من این مسئله را بعید می دانم. به نظرم باید صبر کرد تا فضا قدری روشن تر شود اما در کل معتقدم بهترین و عقلایی ترین راه برای اصلاح طلبان همین است که آنها به نوعی بتوانند به حاکمیت و قدرت برگردند.
قائم مقام حزب موتلفه درباره پیش بینی اش از اینکه فکر می کنید اصلاح طلبان بتوانند خط مشی واحدی را در انتخابات پیشه کنند یا از هم جدا می شوند؟، خاطرنشان کرد: به نظرم آنها چند شاخه هستند مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و ممکن است 5 شاخه شوند. بعضی شان در انتخابات شرکت می کنند رأی می دهند اما نامزد معرفی نمی کنند، بعضی شان رویه مستقل پیش می گیرند.

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...