نسخه چاپی

معاون امور بین الملل جشنواره فیلم فجر در گفتگو با نما :

نمایش فیلمهای برگزیده روز دنیا در سی‌وچهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر

عکس خبري -نمايش فيلمهاي برگزيده روز دنيا در سي‌وچهارمين جشنواره جهاني فيلم فجر

امیر اسفندیاری گفت : 12 فیلم شامل دو برگزیده كن، یك فیلم برنده جایزه در جشنواره ونیزدر دو بخش اصلی سینمای سعادت (مسابقه سینمای بین‌الملل) و جلوه‌گاه شرق (مسابقه سینمای آسیا و كشورهای اسلامی) سی‌وچهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر رقابت خواهند كرد.

به گزارش نما ، امیر اسفندیاری معاون امور بین الملل سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار نما گفت :در سی چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر ما یک بخش بین الملل داریم که در این بخش 12 فیلم خارجی و 3 فیلم ایرانی حضور دارند ، و یک بخش پانورامای آسیا در بخش جلوه‌گاه شرق (مسابقه سینمای آسیا و کشورهای اسلامی) نیز 12 فیلم خارجی و 3 فیلم ایرانی حضور دارند.
اسفندیاری وی با اشاره به این که در سی‌ وچهارمین جشنواره جهانی فیلم فجردر مجموع 67 فیلم از 50 کشور با یکدیگر رقابت می کنند، گفت : جشنواره جشنواره ها و بخش نمایش های ویژه از بخش های جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود ، همچنین مروری هم بر سینمای فرانسه امسال در جشنواره فجر خواهیم داشت.
در داوری هم امسال 5 داور خارجی و 2 داور ایرانی بخش مسابقه بین الملل را داوری خواهند کرد ، همچنین داوری بخش بین الادیان هم در جشنواره توسط 3 داور انجام خواهد شد.
معاون امور بین الملل سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به حضور 44 خریدار بین المللی در بخش بازار جشنواره بین الملل فیلم فجر تاکید کرد : نگاه به جشنواره امسال نگاه کیفی است، در نوزدهمین دوره بازار فیلم در سالهای گذشته تعداد غرفه ها و شرکت کنندگان بسیاری حضور داشتند اما عمده بازار فیلم امسال تمرکز روی خریداران خارجی و پخش کنندگان خارجی است در بخش بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر امسال 50 غرفه از 44 کشور خریدار حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد : در جشنواره از امریکا، فرانسه ، آلمان ، فیلمهای با کیفیت و مطرحی به نمایش در می آید همچنین از کشورهای مانند لتونی ، استونی ، پاراگوئه که کمتر شناخته شده هستند فیلمهای با نگاه و رویکرد انسانی روی پرده می روند ،امسال فیلمهای متفاوتی در ایران حضور دارند.
گفتنی است سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی از اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...