نسخه چاپی

اختصاصی نما

بیكاری مهم‌ترین معضل جامعه امروز است

عکس خبري -بيکاري مهم‌ترين معضل جامعه امروز است

مهمترین بخش همان مسئله كهنه بیكاری است كه این روزها نبودنش بیداد می كند و نداشتنش سرچشمه تمام دیگر معضلات است. بیكار كه باشی به دنبال سرگرمی های پر خطر می روی, ریسك می كنی, غمار میكنی. برای داشتن حال خوب و دور شدن از ناراحتی به سمت مواد موخدر كشیده می شوی و..

بیکاری مردم کشور به معضلی بزرگ تبدیل شده به طوری که محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه "اگر هرساعت ۱۵۰ شغل ایجادکنیم تنها توانسته‌ایم از رشد و افزایش بیکاری جلوگیری کنیم" گفت: و اگر بخواهیم طی پنج سال آینده بیکاری را به عدد صفر نزدیک کنیم، باید دو برابر این میزان یعنی ۳۰۰ شغل در ساعت و ۵ شغل در هر دقیقه ایجاد کنیم .»
امروزه آمار آسیب های اجتماعی روند تصاعدی دارد اگر در گذشته تنها نگرانی برای مردم جامعه اعتیاد روز افزون بود, امروزه از ازدواج سفید و جشن طلاق گرفته تا اعتیاد مجازی و زنان و کودکان خیابانی و بیکاری و ... نیز به این نگرانی های اجتماعی اضافه شده. اما متاسفانه این حوزه اصلا مهم انگاشته نمی شود و سرمایه و وقت و پول و مدیریتی صرف این حوزه نمی شود حوزه ایی که از نظر جامعه شناسان بنیادی ترین و مهمترین حوزه ایست که باید به آن پرداخته شود زیرا این حوزه ارتباط مستقیم با نیروی کار جامعه دارد و تاثیر مستقیم بر روی آینده سازان و اقشار مختلف می گذارد.
در این حوزه هم مهمترین بخش همان مسئله کهنه بیکاری است که این روزها نبودنش بیداد می کند و نداشتنش سرچشمه تمام دیگر معضلات است. بیکار که باشی به دنبال سرگرمی های پر خطر می روی, ریسک می کنی, غمار میکنی. برای داشتن حال خوب و دور شدن از ناراحتی به سمت مواد موخدر کشیده می شوي. یا بسیاری از دختران بیگناه توسط والدین معتاد فروخته می شود و...اینها دردهای جامعه است که مطمئنا با رفع شدن معضل بیکاری شاید از بین نرود ولی به حداقل میرسد و جامعه را وارد دوره ِِی سلامتی میکند.
خدا کند مسئولان با این آمار نگران کننده ایی که رئیس اتاق بازرگانی مبنی بر «اضافه شدن ۱۵۰ نفر درهر ساعت به جمعیت بیکاران » دادند تکانی بخورند و چاره ایی برای این وضعیت مملکت وجوانان ان بجویند.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...