نسخه چاپی

اختصاصی نما

قدرت‌نمایی ابزار سینما در حوزه فرهنگ

عکس خبري -قدرت‌نمايي ابزار سينما در حوزه فرهنگ

اینكه بخش گسترده‌ای از مردم حاضرند برای حضور در سینما هزینه كنند و به تماشای تولیدات سینمایی بنشینند، اینكه پس از پایان اكران فیلم‌های سینمایی در سالن‌های سینما، این فیلم‌ها در شبكه توزیع خانگی فروش قابل توجهی دارند، به گونه‌ای كه تولیدات سینمای ایران را تعداد زیادی از مردم تماشا می‌كنند، نشان می‌دهد كه سینما دیگر آن رسانه و ابزار هنری محدود به یك قشر یا طبقه خاص نیست

شکسته شدن رکورد فروش روزانه سینمای ایران، با رقمی معادل یک میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان در ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۵، برای اهالی سینمای ایران بیشتر شبیه رؤیا و آرزو بود تا واقعیت!
استقبال گسترده‌ای که موجب شد پردیس سینماها در کلان‌شهرهایی، چون تهران، مشهد و...، در اتفاقی نادر، حتی در ساعت ۵ بامداد نیز با سالن‌هایی مملو از تماشاگر روبه‌رو باشند. و حتی پایان تعطیلات نوروزی نیز نتوانست تأثیر منفی چندانی بر فروش فیلم‌ها بگذارد و روند خوب فروش همچنان ادامه دارد، تا جایی که فروش فیلم‌های اکران نوروزی تا پایان هفته گذشته به ۲۰ میلیارد تومان نزدیک شده است؛ اما فارغ از اینکه چه فیلم‌هایی بر روی پرده سینما قرار دارند و ترتیب فیلم‌های مختلف در فروش چگونه است، یک نکته مهم و قابل توجه در این میان خودنمایی می‌‌کند و آن، قدرت‌نمایی ابزار سینما در حوزه فرهنگ و نمایان شدن تأثیر این ابزار در جامعه است.
اینکه بخش گسترده‌ای از مردم حاضرند برای حضور در سینما هزینه کنند و به تماشای تولیدات سینمایی بنشینند، اینکه پس از پایان اکران فیلم‌های سینمایی در سالن‌های سینما، این فیلم‌ها در شبکه توزیع خانگی فروش قابل توجهی دارند، به گونه‌ای که تولیدات سینمای ایران را تعداد زیادی از مردم تماشا می‌کنند، نشان می‌دهد که سینما دیگر آن رسانه و ابزار هنری محدود به یک قشر یا طبقه خاص نیست و امروز به ابزار بسیار مهمی در مسیر تولید فرهنگ و جهت‌دهی فرهنگی جامعه تبدیل شده است. نکته‌ای که ضرورت توجه بیش از پیش به حوزه سینما را در میان نیروهای ارزشی و انقلابی روشن می‌کند. جریان مؤمن کشور برای ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی نباید و نمی‌تواند نسبت به سینما بی‌تفاوت باشد؛ چراکه دوری کردن از این حوزه یا بهره نجستن از آن سبب از دست رفتن یک ابزار مهم فرهنگ‌سازی خواهد بود.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...