نسخه چاپی

اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در استانبول

نشست غیر علنی دو روزه كارشناسان سازمان همكاری اسلامی صبح امروز یكشنبه در استانبول تركیه با هدف بررسی دستور كار اجلاس سران كشورهای عضو گشایش یافت.

به گزارش نما، میزان به نقل از رسانه های ترکیه، این نشست تحت تدابیر شدید امنیتی و حضور صدها نیروی پلیس و امنیتی در نزدیکی میدان تقسیم کار خود را آغاز کرد.

صدها پلیس كنترل منطقه را تحت نظر دارند و عبور و مرورخودروها در برخی خیابان های مجاور ممنوع شده است.

اجلاس سران كشورهای عضو سازمان همكاری‌ اسلامی (OIC) روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در استانبول برگزار می‌شود.

انتظار می رود رهبران كشورهای اسلامی در این كنفرانس، تصمیم ها و اقدام های عملی در راستای تلاش مشترك اسلامی و تحكیم نقش سازمان همكاری های اسلامی در دو سطح منطقه و جهان اتخاذ كنند.

از جمله این اقدامات عملی می توان به تصویب چشم انداز راهبرد 10ساله جدید (2015 تا 2025) اشاره كرد كه شامل اولویت های مشخصی در زمینه برقراری امنیت و ثبات،‌ مبارزه با تروریسم و افراطی گری، رعایت حقوق بشر،‌ حمایت از توسعه و‌ كاهش میزان فقر می شود.

این كنفرانس كه قرار است با شعار (یكپارچگی و همبستگی برای عدالت و امنیت) برگزار شود، وضعیت جاری در سوریه،‌ یمن،‌ لیبی،‌ افغانستان، سومالی،‌ مالی،‌ جامو،‌ كشمیر،‌ درگیری های میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و سایر كشورهای ناامن اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

روزهای یكشنبه و دوشنبه (امروز و فردا) نشست كارشناسان ارشد كشورهای عضو این سازمان و سه‌شنبه و چهارشنبه نشست وزیران خارجه عضو سازمان برگزار می‌شود.

كنفرانس اسلامی معروف به سازمان همكاری اسلامی، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است كه 57 كشور در آن عضویت دارند و در سال1970 نشست اولین كنفرانس اسلامی وزیران امور خارجه سازمان همكاری اسلامی در جده برگزار شد.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...