نسخه چاپی

آزادی یا تقلیل حبس ۱۱ هزار زندانی

سخنگوی قوه قضاییه از آزادی یا تقلیل حبس ۱۱ هزار زندانی در سال ۹۴ خبرداد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا امروز در نود و چهارمین نشست خبری خود گفت: یکی از مسائل خوبی که در سال 94 با هماهنگی بخش‌های مختلف قوه و همچنین بیرون از قوه انجام شد رسیدگی به وضعیت زندانیان بود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: ما نسبت به بهداشت زندان و زندانی و همچنین ظرفیت اسمی و عملی زندان‌ها همیشه رنج می‌برده و می‌بردیم و اگر چنانچه امکانی بودجه یا توانی بود قدم‌های بلندتری بر می‌داشتیم.

اژه‌ای به نتایج بسیار خوب در این زمینه در سال 94 پرداخت و گفت: سعی شد با زحمت و صرفه‌جویی 3 اردوگاه از 7 اردوگاهی که در حال احداث بود راه‌اندازی شود و تعدادی از متهمان مواد مخدر تفکیک و به این 3 اردوگاه منتقل شوند.

اژه‌ای ادامه داد: همچنین سعی شد برخی بازداشتگاه‌هایی که در حال تکمیل بود با کمک ویژه رئیس قوه قضاییه و همچنین مختصری کمک دولت راه‌اندازی شود؛ البته یا فازی از بازداشتگاه یا کل بازداشتگاه راه‌اندازی شد و گشایشی در این زمینه به وجود آمد.

سخنگوی قوه قضاییه به مورد توجه قرار گرفتن کارهای فرهنگی اشاره و بیان داشت: کارهای فرهنگی در زندان‌ها و ندامتگاه‌ها مورد توجه قرار گرفت و آنهایی که تشخیص داده شد که توبه یا احساس ندامت کرده‌اند و مسئولان از بازیار ناظر زندان تا بقیه تشخیص دادند که اینها می‌توانند مشمول عفو باشند و ضرر و زیانی نداشته باشند مورد نظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تحقیق مفصلی که در این زمینه انجام شد در سال 94 حدود 11 هزار نفر مشمول عفو شدند؛ بعضی منجر به آزادی و بعضی تقلیل حبس داشتند.

اژه‌ای ادامه داد: در این بین کسانی که جزای نقدی داشتند از زندان آزاد شدند.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...