نسخه چاپی

نماینده دولت جلسه كمیسیون تلفیق را با حالت قهر ترك كرد

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به عدم اختصاص اعتبار به حل مشكل ریزگردها در بودجه سال ۹۵ گفت: نماینده دولت در واكنش به پیشنهاد اختصاص بودجه برای این مسئله به حالت قهر از جلسه كمیسیون تلفیق بیرون رفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز (یکشنبه 22 فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت برای بحث ریزگردها که نیمی از کشور را به خود مشغول کرده است، هیچ اعتباری در لایحه بودجه سال 95 منظور نکرده است، گفت: برخلاف سخنان معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست که حل مشکل ریزگردها چند سال طول می‌کشد و معاون اول رئیس‌جمهور که از نگارش سند اولیه حل این مشکل و ابلاغ آن به سازمان‌ها، سخن گفته است،‌ اما در بودجه سال 95 اعتبار ریزگردها حذف شده است.

وی از اختصاص تنها 2 میلیارد تومان به استان خوزستان از مجموع 60 میلیارد تومان بودجه مبارزه با ریزگردها در سال 94 خبر داد و اظهار داشت: ما نتیجه گرفتیم توان حل این مشکل در دولت وجود ندارد.

حسینی با اشاره به اعلام آمادگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت کمک به به نمایندگان استان خوزستان و سایر استان‌های درگیر با ریزگردها جهت حل مشکل، گفت: اکنون مسئله کاهش زمان مواجه با پدیده ریزگردها در این استان‌ها مطرح است.

وی از استان‌های خوزستان، کرمان، ایلام، بوشهر و هرمزگان به عنوان استان‌هایی که به مسئله ریزگردها مواجه هستند، نام برد و با تأکید بر اینکه این مشکل یکی از اولویت‌های کشور است، اظهار داشت: زمانی که پیشنهاد اختصاص بودجه برای مقابله با ریزگردها در کمیسیون تلفیق از سوی نماینده خوزستان مطرح شد، نماینده دولت به قهر از جلسه بیرون رفت؛ چراکه معتقد بود نباید برای این موضوع بودجه اختصاص داد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر غفلت دولت در باره اختصاص بودجه به موضوع ریزگردها بر ضرورت کمک گرفتن از مجلس جهت اصلاح در بودجه 95 تأکید کرد و گفت:حذف بودجه ریزگردها و حذف بودجه احیای تالاب‌ها و احیای دریاچه ارومیه نیز می‌باشد و ما از دولت می‌خواهیم با اختصاص بودجه برای مقابله با ریزگردها مخالفت نکند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان علت مخالفت دولت را با پیشنهاد اختصاص بودجه جهت مقابله با ریزگردها را دفاع از بودجه تدوین‌شده توسط خود عنوان کرد و بیان داشت: ظاهرا دولت اولویت را بر موضوعات دیگر دیده است.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...