نسخه چاپی

دیدار وزیر خارجه استونی با ولایتی

مارینا كالجوراند، وزیر امور خارجه استونی با رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مارینا کالجوراند که به منظور سفری دو روزه در صدر یک هیئت تجاری و سیاسی به تهران آمده است، عصر امروز با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با علی اکبر ولایتی دیدار و گفتگو کرد .

ولایتی ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه استونی و هیئت همراه گفت: اگر به تاریخ روابط دو کشور ایران و استونی بازگردیم، هر دو کشور دارای روابط دوجانبه و بسیار طولانی هستند و برای این روابط نیز اهمیت ویژه ای قائلند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت : نکته مثبت این است که هر دو طرف علاقه‌مند به توسعه و گسترش روابط در جنبه های مختلف سیاسی ، اقتصادی، علمی، تجاری و دانشگاهی هستند و اطلاع دارم که در این زمینه مذاکرات خوبی انجام شده است .

ولایتی در ادامه با اشاره به سفر نخست وزیر ایتالیا و برخی از مقامات اتحادیه اروپا به تهران در آینده نزدیک گفت: شرایط مناسبی برای توسعه روابط با کشورهای اروپایی فراهم شده است .

وزیر امور خارجه اسلونی نیز ضمن تشکر از فرصتی که ولایتی در اختیار او نهاده است ، گفت : شما به درستی به روابط طولانی دو کشور اشاره کردید اما متاسفانه به دلایل مختلفی نیز نتوانستیم روابط را در سطحی گسترده توسعه دهیم.

کالجوراند با بیان اینکه شرایط و فرصت مهمی برای توسعه روابط فراهم شده است ، افزود : در نشست با مسئولان ایرانی زمینه های مشترک فراوانی برای توسعه روابط پیش بینی کرده ایم .

وی در ادامه با اشاره به سفر موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران در هفته آینده گفت: با این سفر گام مهمی در راستای گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا برداشته خواهد شد.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...