نسخه چاپی

متلك‌انداختن نمایندگان در حین جمع‌آوری آرا

عکس خبري -متلک‌انداختن نمايندگان در حين جمع‌آوري آرا

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت كه هیئت رئیسه در انتخابات ناظرین مجلس در جوامع مختلف نظارت كند تا پاك بودن انتخابات حفظ شود.


به گزارش نما به نقل از فارس، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در اخطاری قانونی اساسی به اصل 67 قانون اساسی اشاره کرد و با انتقاد از نظم و نحوه اداره جلسه علنی مجلس اظهار داشت: در بحث انتخابات ناظرین مجلس در مجامع گوناگون که در هفته گذشته و امروز در صحن علنی مجلس در حال انجام بود، انتظار می‌رفت تا رئیس جلسه به خوبی نظارت کند.

وی ادامه داد: اینکه رأی نمایندگان را برخی از افراد به صورت غیرمقبول به سبب خاصی هدایت می‌کنند، اقدام نادرستی است و هیئت رئیسه وظیفه دارد تا به گونه‌ای عمل شود که پاک بودن انتخابات حفظ شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: گاهی در حین جمع‌‌آوری آرا برخی از نمایندگان رأی نمایندگان دیگر را می‌گیرند و نگاه می‌کنند و به متلک می‌گویند که چرا به فلانی رأی ندادی البته این موضوع ناظر به گذشته است اما باید نسبت به این مسائل دقت کرد و اجازه چنین اقداماتی را به افراد نداد.

جعفری از هیئت رئیسه مجلس خواست تا به این مسائل دقت کرده و مسائل این‌چنینی را رعایت کنند.

وی همچنین تصریح کرد: از آنجا که این ناظرین باید در حسن اجرای قوانین بر سایر سازمان‌ها و شوراها نظارت کنند بنابراین لازم است تا در انتخاب آنها دقت شود، همچنین کسی که از ابتدا درست انتخاب نشود، نظارتش هم درست نخواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست صحن را بر عهده داشت تأکید کرد که نمایندگان مجلس در آرای خود و انتخابات افراد شاخص‌ها را در نظر بگیرد.

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...