نسخه چاپی

انتقاد مصباحی مقدم از روند ادغام‌ها

عکس خبري -انتقاد مصباحي مقدم از روند ادغام‌ها

رییس كمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با تاكید براینكه مدیریت ادغام‌بانك ها و موسسات بدون سروصدا باشد گفت: بسیاری از موسسات مالی و اعتباری بدون پشتوانه و مجوز قانونی تاسیس و گسترش پیدا كرده است كه این ناشی از عدم نظارت بانك مركزی است.


به گزارش نما ،غلامرضا مصباحی مقدم درگفت و گو با خانه ملت، اظهار داشت: موسسات اعتباری و بانکها برای ایجاد هر شعبه باید از بانک مرکزی مجوز اخذ کنند اما بسیاری از موسسات این اصل را رعایت نکردند و بانک مرکزی برای سامان دادن به این ولنگاری دربین موسسات گزینه ادغام را انتخاب کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی افزود: بانک مرکزی نسبت به سیاست های پولی مسئول است و اگر این وضعیت را مهارنکند خلاف کرده است.

وی درخصوص نگرانی مردم از ادغام و این که ادغام نیازمند جلب رضایت سهامداران است گفت: نفس کار ادغام را خلاف نمی دانم اما ممکن است شیوه های ادغام به نحوی باشد که هیجان مردم را برانگیزد و یا این هیجان و حس اعتراض به مردم منتقل شود که من این را خلاف منافع عمومی می دانم.

مصباحی مقدم اظهار داشت: توصیه این است که مدیریت ادغام بدون سروصدا باشد ومدیران به مردم به قبولانند که منافع آنها درادغام است و نظارت با ادغام بیشتر و بهتر انجام خواهد شد.

دراین باره رییس کل بانک مرکزی می گوید: ادغام موسسات مالی و اعتباری و برخی از بانک ها نه تنها به ضرر سهامداران نبوده، بلکه به نفع آنها است واگر ادغام موسسات مالی و بانک ها صورت نگیرد بانک مرکزی باید آنها را منحل کند و این به نفع سهامداران نیست.

گفتنی است ساماندهی موسسات مالی و پولی در یکی دو سال گذشته همواره در دستور کار مسئولان بانک مرکزی قرار داشته است به طوری که بانک مرکزی با لغو مجوز و معرفی بسیاری از این موسسات غیرمجاز اقدام به برخورد و جمع آوری آنها کرده بود اما این اقدام با برخی از انتقادات نظیر ضعف ساختاری بانک مرکزی برای کنترل و نظارت بر مؤسسات مالی و اعتباری و مشکلات شرعی مواجه شده است.

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...