نسخه چاپی

میرمحمدصادقی در گفتگو با نما:

غرب صرفاً روی كاغذ اقداماتی را انجام داده است

عکس خبري -غرب صرفاً روي کاغد اقداماتي را انجام داده است

فعال اقتصادی گفت: متأسفانه برخی از موادی كه در برجام وجود دارد، هنوز از طرف آمریكا اجرا نشده است، دولت ما می تواند از دولت های اروپایی بخواهد تا آمریكا و طرف غربی، به برجام عمل كنند. اگر این اقدام از سوی دولت ما انجام بشود شاید مشكل تا حد زیادی حل بشود.

علاءالدین میرمحمدصادقی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص حضور هیئت های خارجی در کشور گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر ایتالیا فرمودند؛ اشکال و نقطه ضعف این رفت و آمدها این است که نتایج مذاکرات هسته ای برای ما مشخص و ملموس نیست. متاسفانه باید اذعان داشت که هنوز روی زمین اقدامی صورت نگرفته است و اقداماتی که انجام شده، صرفاً بر روی کاغذ بوده است.

وی با بیان اینکه بعد از توافق هسته ای، یک نوع امید در بخش خصوصی ایران و همچنین کشورهای اروپایی ایجاد شد، منتها هنوز بستر لازم برای عملی شدن تعهدات فراهم نشده است، اظهار داشت: ما امیدواریم که به زودی این کار صورت بگیرد و مسائل و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد به طور کامل رفع بشود.

این فعال اقتصادی نکات مثبت ناشی از حضور هیئت های اروپایی در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نکته را باید در نظر داشت که هیئت هایی که به ایران می آیند، با انعقاد قرارداد و مطابق چارچوب مشخصی با آنها همکاری می شود و حتی اگر درصدی از این قرارداها اجرایی بشود، بالاخره می توانیم شاهد یک رونقی در مسائل اقتصادی باشیم. ضمن اینکه سیستم همکاری ایران با خارج، همانند سابق نیست و اکنون اوضاع فرق کرده است.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه دیگر اینگونه نیست که ایران، صرفاً بازار مصرف کالاهای خارجی باشد، بلکه ما این امکان را یافته ایم که تولیدات خود را نیز صادر کنیم، تصریح کرد: البته نیازهایی که در ارتباط با تأمین مواد اولیه یا برخی کالاهای ضروری دیگر وجود دارد را حتما از بازارهای خارجی خریداری خواهد کرد. در شرایط کنونی، دولت باید در راستای فراهم شدن باید بستر معاملات و ارتباطات تجاری فعالیت کند. متأسفانه برخی از موادی که در برجام وجود دارد، هنوز از طرف آمریکا اجرا نشده است، دولت ما می تواند از دولت های اروپایی بخواهد تا آمریکا و طرف غربی، به برجام عمل کنند.اگر این اقدام از سوی دولت ما انجام بشود شاید مشکل تا حد زیادی حل بشود.

۱۳۹۵/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...