نسخه چاپی

حجت علی شایانفر خبر داد؛

خسارت 377 میلیارد ریالی بارندگی در خراسان رضوی

بر اساس گزارش های دریافتی بارندگی های اخیر تاكنون 377 میلیارد ریال خسارت در این استان وارد كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حجت علي شايانفر افزود: اين مبلغ مربوط به خسارت بارندگي هاي 26 تا 31 فروردين ماه در بخش هاي زيربنايي كشاورزي و منازل مسكوني و تجاري 14 شهرستان اين استان مي باشد.

وي اظهار كرد: در اثر اين بارندگي ها شبكه ها و منابع تامين آب 78 روستاي استان صدمه ديد كه بر اساس برآوردها حدود 25 ميليارد ريال به اين بخش خسارت وارد شده و آب مورد نياز بيش از 50 روستا با تانكر و به صورت سيار تامين مي شود.

وي گفت: خسارت وارده به شبكه ها و منابع آب 11 شهرستان استان نيز حدود 27 ميليارد ريال براورد شده است.

شايانفر افزود: چاه هاي تامين آب مشهد سه ميليارد ريال و شبكه فاضلاب اين كلانشهر هم همين ميزان خسارت ديده است.

وي اظهار كرد: بارندگي هاي مزبور به بخش كشاورزي 13 شهرستان استان هم معادل 204 ميليارد ريال خسارت زد كه 50 درصد اين ميزان در بخش باغي و بقيه در بخش منابع آب كشاورزي و قنوات بوده است.


وي آسيب به 200 واحد مسكوني روستايي در اين استان را از ديگر صدمات بارندگي و جاري شدن سيل دانست و گفت: بيشترين خسارت به واحدهاي مسكوني در شهرستان هاي كلات، درگز، نيشابور، مه ولات و كاشمر گزارش شده كه بر اساس برآوردها بيش از 50 ميليارد ريال مي باشد.


مدير كل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان رضوي، خسارات وارده در بخش راهها را نيز 65 ميليارد ريال عنوان كرد.


وي افزود: به رغم شدت سيلاب ها تاكنون خسارت جاني در اين استان گزارش نشده و تمام نيروهاي دستگاه هاي مربوطه در آماده باش بوده اند.


وي اظهار كرد: در اين مدت جمعيت هلال احمر استان با بكارگيري 38 تيم عملياتي و توزيع هشت تخته چادر، 400 بسته مواد غذايي و 100 تخته پتو به 960 نفر امداد رساني كرده است.


شايانفر گفت: شهرداري مشهد نيز در 107 نقطه شهري، امداد رساني به 150 واحد مسكوني و تجاري دچار آبگرفتگي و همچنين امداد رساني در زمينه 45 مورد سقوط درخت در اين مدت انجام داده است.


طي يك هفته اخير خراسان رضوي تحت تاثير بارش ها رگباري و شديد همراه با رعد و برق قرار گرفت به طوري كه در 24 ساعت گذشته به جز سه شهرستان استان همه مناطق شاهد بارش هاي رگباري و قابل توجه بود.


بيشترين بارندگي استان در تربت حيدريه به ميزان 22 ميليمتر بوده و در شش ايستگاه سنجش بارندگي شهر مشهد هم بين 13 تا 20 ميليمتر بارندگي گزارش شده است.

۱۳۹۵/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...