نسخه چاپی

اختصاصی نما

ضعف مدیریت عامل مشكلات اقتصادی كشور است نه تحریم

عکس خبري -ضعف مديريت عامل مشکلات اقتصادي کشور است نه تحريم

عجیب است كه این مدیران، نابود كردن محصولی را كه برای تولید آن افزون‌بر صرف زمان، آب و خاك، نیروی انسانی به كار گرفته شده، افتخار خود می‌دانند.

شاید وقتی می‌گوییم، عامل بسیاری از مشکلات کشور مدیریت غلط است، برخی ناراحت شوند؛ ولی این واقعیت را هرگز نمی‌توان کتمان کرد که بسیاری از معضلات و چالش‌ها در کشور ناشی از بی‌کفایتی کسانی است که به اشتباه بر کرسی ریاست تکیه زده‌اند! یکی از شواهد بسیار روشن و واضح حضور این افراد، طی سال‌های اخیر و در حوزه کشاورزی و چگونگی توزیع محصولات کشاورزی رخ داده است؛ هنوز مردم فراموش نکرده‌اند که در ماه‌های پایانی سال گذشته، رسانه‌ها از زبان یکی از مسئولان در استان فارس، دفن هزاران تن سیب‌زمینی را تیتر یک کردند و مدیر تعاون روستایی فارس، بهترین اقدام این سازمان را در حوزه بازرگانی به منظور تنظیم بازار، امحای بیش از ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی دانست! عجیب است که این مدیران، نابود کردن محصولی را که برای تولید آن افزون‌بر صرف زمان، آب و خاک، نیروی انسانی به کار گرفته شده، افتخار خود می‌دانند. اکنون نیز پس از چند ماه، شاهد خبری مشابه و خسارت جدید در حوزه کشاورزی به دلیل مدیریت ضعیف هستیم. مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار تن پرتقال برای تنظیم بازار شب عید از سوی وزارت جهاد کشاورزی و با مباشرت سازمان مرکزی تعاون روستایی ذخیره‌سازی شده بود، گفته ‌است: «بخش قابل‌توجهی از پرتقال‌ها به دلیل عدم توزیع به موقع، بی‌تجربگی سازمان تعاون روستایی و شرایط نامساعد نگهداری خراب شده و دور ریخته شده‌اند.»
واقعیت این است که ضعف مدیریت در کشور موضوع مهم و انکارناپذیری است و بی‌تعارف باید گفت، برای رسیدن به پیشرفت و بهبود مسائل کشور ابتدا باید به بحث مدیریت بازگشت و نیروهای توانمند و خلاق را برای مدیریت کشور تربیت کرد، که اگر چنین نکنیم، باز افرادی پیدا خواهند شد که مشکلات را به گردن مسائل خارجی و محدودیت‌ها، مانند تحریم خواهند انداخت و پیشرفت کشور را بیرون از مرزها دنبال خواهند کرد.

۱۳۹۵/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...