نسخه چاپی

رأی الیوم:

مشت آهنین نتانیاهو تو خالی از آب درآمد

روزنامه 'رای الیوم' با اشاره به انفجار یك اتوبوس در شهر قدس اشغالی وكشف یك تونل از نوار غزه به فلسطین اشغالی نوشت: بنیامین نتانیاهو كه به قدرت خود در منع انتفاضه با اعدام جوانان فلسطینی می بالید، ناگهان غافلگیر شد و دید كه مشت آهنین اش، كاغذی است و رویای تحقق امنیت برای شهرك نشینانش دروغی بیش نیست.

به گزارش نما رای الیوم افزود: نه عملیات 'گلوله مذاب' ، نه عملیات 'ستون ابر' و نه تبانی تشكیلات 'محمود عباس' و هماهنگی امنیتی هیچ كدام نتوانست امنیت را برای شهرك نشینان به ارمغان بیاورد؛ حتی در قلب شهر بیت المقدس كه آن را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگرشان می خواهند و آن را خارج از هر گونه مذاكره ای به شمار می آوردند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل كه تا روز گذشته به قدرت خود در منع انتفاضه با اعدام های میدانی جوانان فلسطینی می بالید، ناگهان غافلگیر شد و دید كه مشت آهنین اش، كاغذی است و رویای تحقق امنیت برای شهرك نشینانش دروغی بیش نیست وبا این انفجار بیدار شد، همانطور كه پیش از آن تونلی كه گردان های 'عزالدین قسام' شاخه نظامی حماس زیر پاهایش ساخته و از نوار غزه تا شهرك یهودی نشین نزدیك به گذرگاه 'كرم ابوسالم' در مرزهای مصر و فلسطین كشیده شده بود وی را از رویای دروغین بیرون آورد ؛تونلی كه هدف از آن ربودن شهرك نشینان اسرائیلی همانند عملیات به اسارت گرفتن سرباز اسرائیلی 'جلعاد شالیط' بود.
'سامی ابوزهری' سخنگوی جنبش 'حماس' گفت كه این تونل قطره ای از دریاست و تونل های دیگری هم وجود دارند.
وی افزود: عملیات قدس یك واكنش طبیعی نسبت به جنایت های اسرائیل به ویژه اعدام های میدانی و اهانت به مسجد الاقصی است.
برخی می گویند حرف های ابو زهری تكراری است ورویكرد حماس تغییری نكرده است و شاخه نظامی آن به فرماندهی 'محمد ضیف' به كار خود روی بر روی زمین و زیر زمین ادامه می دهد؛ اما 'رونین برگمن' تحلیلگر امور اسرائیل ونزدیك به نهادهای امنیتی اسرائیل در مقاله ای در روزنامه 'یدیعوت آحارنوت' جنبه دیگری از موضوع را بررسی كرد.
برگمن بر خلاف عادت همیشگی از این دو عملیات نفوذی امنیتی خشمگین بود وتاكید نمود كه اسرائیل در حال از دست دادن قدرت بازدارندگی خود است. وی افزود: فلسطینی ها نمی ترسند.
این كشف! برگمن و دیگر ژنرال ها و تحلیلگران استراتژیك اسرائیلی چه آنها كه هنوز فعالند و چه آنهایی كه بازنشسته شده اند جای تعجب دارد، فلسطینی ها چه زمانی از اشغالگر ، نیروها و سركوبش ترسیده بودند؟ آیا آنها فكر می كنند كه فلسطینی ها فقط همان ساكنان شهر رام الله هستند؟ اگر آنها بر این باورند كه فلسطینی ها پرچم تسلیم را بالا بردند ، سخت در اشتباهند، این ملت كه هزاران شهید تقدیم كردند و بیش از هفت هزار اسیر در زندان های اشغالگر دارند هیچ ارتباطی با حباب تشكیلات خودگردان در رام الله ندارند. و جوانانش چه دختر و چه پسر این را ثابت كرده اند از وقتی كه انتفاضه چاقو را در اكتبر گذشته آغاز نمودند ودر این عملیات 200 شهید تقدیم كردند و 28 اسرائیلی را از پای درآوردند.
عملیات قدس هم حاكمان و هم شهرك نشینان اسرائیلی را وحشت انداخت زیرا آنها را به یاد انتفاضه مسلحانه دومی انداخت كه یاسر عرفات رئیس فقید تشكیلات خودگردان فلسطین پس از آن كه از امید به صلح با اسرائیلی ها را از دست داد، منفجر كرد. آن انتفاضه باعث شد هزاران شهرك نشین از فلسطین اشغالی با اولین هواپیما به همراه ده ها میلیارد دلار سرمایه فرار كنند و اقتصاد اسرائیل به ویژه بخش در بخش گردشگری به طور كامل فلج شود وبسیاری از تیم های ورزشی جهان از ترس جان بازیكنان خود حاضر به بازی كردن در ورزشگاه های اسرائیلی نشوند.
انتفاضه دوم باعث شد كه همه جهان برای نجات دولت اشغالگر وارد عمل شوند و كمیته چهارجانبه بین المللی تشكیل دهند و نقشه راه تدوین كنند. همانطور كه 'شیمون پرز' نخست وزیر وقت اسرائیل را مجبور كرد كه یك هفته آتش بس درخواست كند تا مذاكرات از سر گرفته شود ومین باعث شد كه عرفات در تله بیفتد و در نهایت جان خود را بر سر همین امر از دست بدهد.
نتانیاهو روند مسالمت آمیز و راه حل تشكیل دو كشور را از بین برد . شهرك نشینان كودكان فلسطینی را با به آتش كشیدند و سربازان اسرائیلی جوانان انتفاضه سوم را كه مسالمت آمیز اغاز شده بود به شیوه میدانی اعدام كردند. به بهانه دفاع از خود به شهرك نشینان اجازه حمل سلاح دادند وهمین ها باعث شدند این انتفاضه به انتفاضه چاقو تبدیل شود .
محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان كه نیروهایش را برای تفتیش كیف های دانش آموزان در مدارس بسیج كرد وبا افتخار جلوی دوربین تلویزیون های اسرائیلی از كشف هفتاد چاقو خبر داد؛ احتمالا اكنون به دلیل شكست در كمك به اسرائیلی ها و تبدیل انتفاضه كنونی به عملیات انفجار در قلب قدس اشغالی ،غمگین و افسرده است؛ چون قول داده بود كه جلوی آن را بگیرد حتی اگر به قیمت جانش تمام شود .
نتانیاهو مسئول همه این اقدامات انفجاری است زیرا سیاست هایش از جمله وعده های انتخابات اخیر مبنی بر منع برپایی دولت فلسطینی و ادامه شهرك سازی موجب ایجاد حالت سرخوردگی در فلسطینی ها شد و باعث گردید برخی از فرزندانش به انفجارها روی بیاورند.
ملت فلسطین نمرده و تسلیم نشده است و هرگز از حقوق مشروعش دست بر نمی دارد و به مقاومت در شكل های مختلف ادامه می دهد زیرا مقاومت حق مشروعی است كه همه ملت ها برای آزادی از اشغالگری و بازپس گیری خاك و كرامت خود از آن استفاده می كنند، ملت فلسطین چیزی برای از دست دادن ندارند. این ملت بخشی از امت اسلامی و عربی است و میراث پر افتخاری در انقلاب علیه ظلم و ذلت و به نام امت اسلامی و عربی مقاومت می كند و پرچم اسلام را بالا می برد و همانطور كه ملت های دیگر پیروز شدند فلسطینی ها هم پیروز خواهند شد .

۱۳۹۵/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...